Infraestructures
Surt a concurs l’estudi de viabilitat dels baixadors de tren a Pont Major i Avellaneda
L’alcaldessa de Girona anuncia que el projecte que avui es treu a concurs de licitació suposa “una modificació substancial de la mobilitat” al territori
L’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, va anunciar, ahir, que avui la Generalitat treu a concurs de licitació l’estudi de viabilitat dels dos nous baixadors de tren a Pont Major- Pedret i a l’Avellaneda-Mas Gri. “Des de Girona, estem molt contents, perquè és una feina que feia molt de temps que estàvem treballant des de l’Ajuntament i que, al final, sembla que veurà la llum”, va afirmar Madrenas, ahir, durant la visita a la trobada que l’Associació Multicapacitats feia a Girona. Segons l’alcaldessa, “és una mesura molt important per a una mobilitat sostenible” del territori i hi va afegir que és la culminació de la feina que han anat duent a terme, “d’una forma poc pública”, però que ara sí que poden explicar. De fet, Madrenas va explicar que des que va assumir l’alcaldia va començar a treballar amb el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, sobre el tema i, “de mica en mica, pas a pas”, sembla que, finalment, han aconseguit “convèncer que pot ser una infraestructura molt important”.
Avantatges
Per l’alcaldessa, “és cert que cal fer un estudi seriós de viabilitat”. Madrenas va afirmar que hi estan absolutament d’acord i que “ara s’inicia aquest estudi” perquè “no se sap” quanta gent poden beneficiar aquests dos nous baixadors, va reconèixer. “Però és evident que tant poden ajudar els veïns dels dos extrems de la ciutat, com també totes les persones que venen de fora i que poden trobar mesures alternatives a haver d’entrar a la ciutat. Té moltíssims avantatges”, hi va afegir.
LA DATA
LA FRASE
Un projecte del 2010 que va quedar oblidat
Els projectes per construir dos nous baixadors a la ciutat de Girona estaven inclosos dins del pla urbanístic del sistema urbà de Girona de l’any 2010, quan a la Generalitat governava el tripartit, però la crisi el va deixar enterrat en un calaix. L’alcaldessa sempre ha defensat que no és una obra “faraònica”, perquè la inversió és relativament petita, i el retorn seria gairebé immediat.