Infraestructures i serveis

les inversions de l'estat

mobilització

L'Ebre i Tarragona ja s'han mobilitzat pels retards

Alcaldes i agents socioeconòmics fan un front comú que exigeix inversions a curt termini en les línies R14, R15 i R16

No és habitual que les Terres de l'Ebre i el Camp de Tarragona s'agafin de la mà per una reivindicació conjunta, però la deficient xarxa ferroviària al tram sud del país ho ha propiciat. Així, els alcaldes i els agents socioeconòmics del Camp i l'Ebre, impulsats per les plataformes Trens Dignes, Promoció del Transport Públic i Plataforma per la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat, han creat un front comú per exigir un pla d'inversions a curt termini en infraestructures, estacions i material mòbil de les línies R14, R15 i R16.

I per tal de fer sentir la seua veu el 10 d'octubre es van manifestar a Vila-seca, on també van reclamar un servei regional d'alta velocitat des de les principals estacions urbanes fins a Barcelona o la creació de l'Autoritat Territorial de Mobilitat (ATM) de les Terres de l'Ebre. No totes les reclamacions del Camp i l'Ebre se centren que l'Estat execute les infraestructures pendents, sinó que també van dirigides a la Generalitat. Precisament les divergències entre el govern català i Trens Dignes sobre la creació de l'ATM són un dels motius pels quals Trens Dignes no assistirà avui a l'acte de Barcelona. “El veto del govern a la creació de l'ATM, la connivència de la Generalitat amb Renfe a l'hora d'aplicar uns horaris que oficialitzen els retards o el repartiment injust de les unitats 449 és competència de la Generalitat i no fa tot el possible per tirar-ho endavant”, sostenen des de Trens Dignes.

També a l'Ebre s'han fet ja manifestacions pel deficient servei ferroviari; així, alcaldes i agents socioeconòmics van mobilitzar-se al juny a l'estació de l'Aldea, que hauria de ser l'estació central de les Terres de l'Ebre. La plataforma Trens Dignes de l'Ebre i el Priorat es va constituir el febrer del 2013.

Temor que l'Euromed eviti l'Aldea

A partir de l'1 de novembre quatre trens Euromed en sentit Barcelona i quatre més en sentit València s'haurien d'aturar a l'estació de l'Aldea. Així ho va anunciar a l'estiu el conseller Rull, però el cert és que quan falta menys d'una setmana per a aquesta data ni Renfe ni la mateixa Generalitat la confirmen. Aquesta falta de concreció ha encès els ànims de Trens Dignes, que ha decidit no assistir a l'acte d'avui al Palau de la Generalitat, per tal que les seues reivindicacions no queden diluïdes en una “falsa foto de família”. La parada de l'Euromed hauria de ser una solució d'emergència al caos ferroviari al sud del país.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona