Infraestructures i serveis

ferrocarrils

El Maresme seguirà sense tren directe a l'aeroport

El secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, admet que ara “tècnicament” és impossible

També descarta que Mataró pugui canviar de zona tarifària per abaratir el preu del transport públic

El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat no es planteja recuperar el tren directe que connectava el Maresme amb l'aeroport del Prat a través de la línia 1 de rodalies. La reivindicació de poder tornar a disposar del servei ha estat una demanda recurrent del territori però el secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, admet que ara per ara és “tècnicament impossible”. En una entrevista a Mataró Ràdio, Font va explicar que la implantació del TAV va obligar a modificar la configuració de vies de l'estació de Sants de Barcelona. Des d'aleshores no es permet que els trens que venen del túnel de plaça Catalunya puguin usar la via que porta fins a l'aeroport com passava fins el 2005.

Ara bé, en el que sí que s'ha compromès el secretari d'Infraestructures de la Generalitat és a intentar millorar l'intercanvi de trens. “La voluntat és que aquest temps d'espera entre un i altre comboi sigui molt curt i que vagi dels tres als cinc minuts”, va afegir-hi. Una promesa que, d'altra banda, considera que és de difícil acompliment tenint en compte que el servei està “lluny d'aquesta sofisticació” de poder casar horaris entre diferents línies.

Una altra de les peticions que el departament tampoc veu probable és la que planteja l'Ajuntament de Mataró de poder canviar de zona tarifària i passar de la 3 a la 2 amb l'objectiu d'abaratir el cost del transport públic. Una proposta que va rebre el suport de tots els grups municipals en la darrera sessió plenària. En aquest context, Ricard Font també es mostra taxatiu i manté que la integració tarifària és una “història d'èxit” i que la situació de la capital del Maresme es repeteix a moltes altres ciutats que perceben com un “greuge comparatiu” el fet d'estar en una o altra corona metropolitana. “El canvi és inviable i no podem fer-lo en funció de la pressió ciutadana o d'un ajuntament en concret”, defensa el secretari d'Infraestructures.

Per aquest motiu, la Generalitat està plantejant la necessitat de canviar el model i el sistema de pagament amb la creació d'un nou títol –la T-Mobilitat– que tingui en compte no tant si un municipi es troba en una zona o altra, sinó en funció dels quilòmetres que l'usuari fa amb transport públic. Una modificació que, segons Font, ha de permetre que la percepció entre els viatgers “sigui més justa”.

Decepció a Mataró

La regidora de Via Pública, Núria Moreno (PSC), va lamentar ahir que la Generalitat no hagi atès cap de les peticions que l'Ajuntament fa anys que reivindica. “Ens sentim decebuts amb la resposta perquè és una pèrdua d'oportunitats per al territori”, va afirmar. A banda de destacar els beneficis que suposaria per a l'economia comarcal disposar d'una connexió directa amb l'aeroport, critica que malgrat el plantejament de la Generalitat, la ciutat té un greuge històric pel sol fet de pertànyer a una zona tarifària. “Tot i la negativa, continuarem lluitant i insistint a qui pertoqui perquè aquest és un acord de ple”, va manifestar.

LES FRASES

Tècnicament és impossible recuperar la connexió directa amb l'aeroport
Ricard Font
secretari d'infraestructures i mobilitat de la generalitat
És una decepció perquè és una pèrdua d'oportunitats per al territori
Núria Moreno
regidora de via pública de Mataró


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona