Infraestructures i serveis

Recurs contra la concessió del transport urbà de Lloret, que no estarà a punt a l'estiu

L'ha presentat Sarfa a la Generalitat i impedeix que l'Ajuntament pugui firmar el nou contracte

El consistori ho veu com un perjudici per a la ciutadania

L'empresa de transport Sarfa ha presentat a la Generalitat de Catalunyaun recurs especial en matèria de contractació contra la concessió del servei de transport urbà de Lloret de Mar a l'empresa Barcelona Bus SL (Sagalés). L'Ajuntament va adjudicar a Sagalés la gestió del transport urbà de Lloret de Mar durant quatre anys, ja que va aconseguir més puntuació que l'altra empresa que pugnava pel servei, Sarfa Bus SL, que ara ha presentat el recurs. L'empresa que havia prestat el servei en els últims 50 anys, Transports Pujol, ni tan sols es va presentar al concurs.

El ple de Lloret del 27 de febrer va acordar l'adjudicació a Sagalés, i es preveia que el nou servei ja estigués en marxa abans de l'estiu, però el recurs presentat farà que tot plegat s'allargui, i ahir el regidor responsable de l'àrea, Antonio Lorente, ja calculava que, si tot va bé, el nou servei començarà a funcionar cap a l'últim trimestre de l'any. De fet, l'Ajuntament encara no ha pogut ni signar el contracte amb l'empresa, i Lorente considera que els principals perjudicats seran els lloretencs. “Entenc que tenir la concessió de Lloret és important per a una empresa, però Sarfa va participar en tot el procés, i ara qui en sortirà perjudicada serà la ciutadania”, va dir el regidor. Lorente va admetre que tota la inversió que preveia fer Sagalés en nous autobusos i millores és lògic que no es faci fins que no es resolgui la situació de provisionalitat actual. “Amb la signatura del contracte, hi havia un termini de quatre mesos per fer la compra dels nous autobusos i, fins que no se sàpiga amb seguretat com acaba, no es farà res. Les nostres previsions eren poder començar a l'agost. Ara ja no”, hi va afegir.

Les millores oferides per Sagalés són per valor de 229.500,01 euros i consisteixen, entre altres coses, en una màquina expenedora automàtica de venda de títols, informació i atenció a l'usuari a Lloret de Mar per la terminal d'autobusos, equipament wifi i videovigilància a bord dels vehicles. També es preveia instal·lar panells informatius a les parades i sistemes d'informació del servei amb codi BiDi, codi QR o els dos codis alhora.

LA XIFRA

4
anys
de concessió, prorrogable a dos anys més, estipulava el nou servei de transport urbà de Lloret.

LA DATA

27.02.17
El ple de Lloret
va aprovar l'adjudicació del servei a Sagalés. Al concurs, també s'hi va presentar Sarfa.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia