municipal
aparcaments
L’oposició de Salt critica el mapa de zones blava i verda
S’aproven les noves tarifes que seran vigents a partir del juliol, però tota l’oposició critica el futur plànol, que s’aprovarà per junta de govern, perquè opinen que no hi ha “equilibri entre barris”
Els canvis que l’equip de govern de Salt ha anunciat que introduirà al juliol a les zones d’aparcament del municipi, amb una ampliació notable de les places que seran de pagament, va aixecar ahir controvèrsia al ple, on es va aprovar la nova ordenança de les tarifes. Tot i que no era objecte de debat el futur mapa de les zones –en què es preveu passar de les 416 places de zona blava actuals a prop d’un miler entre blava i verda–, que el govern aprovarà més endavant en junta de govern, tots els grups de l’oposició van voler criticar que no es debatés tot conjuntament al ple i remarcar que no estaven d’acord amb el plànol que havien debatut en la taula de mobilitat ja que consideren que no hi ha “equilibri entre barris”. El regidor no adscrit del PDeCAT Josep Valentí va considerar fins i tot que estableix “barris de primer i de segona”. Des de CiU, Jaume Torramadé va destacar que no s’havien fet estudis sobre si els carrers on es vol implantar zona verda els aparcaments són ocupats per veïns o gent de fora. Fins i tot el PSC, que va votar a favor de les noves tarifes, va lamentar que no es dugués al ple el desplegament i va demanar que fos “més proporcional a tots els barris”.
El regidor de Mobilitat, Toni Vidal, va subratllar que no pot ser proporcional perquè els barris tenen característiques diferents “de densitat de població, places de pàrquing o no en el mateix habitatge i sobretot d’equipaments”. En aquest sentit, cal recordar que les zones blaves noves seran a la zona de l’Espai Gironès, la Coma Cros i l’hospital, on també n’hi haurà de verda, junt amb alguns carrers del Veïnat i del centre. Vidal va remarcar la voluntat de diàleg i de consensuar el plànol que ha tingut.
Pel que fa a les tarifes, que es van aprovar amb els vots a favor de l’equip de govern i el PSC, l’abstenció de Canviem Salt i Ciutadans, i el vot contrari de CiU, PxC i els tres regidors del PDeCAT, tal com ja havia avançat Vidal a aquest diari al febrer, seran en el cas de la zona blava de 0,80 euros a l’hora (20 cèntims més que fins ara) i en el cas de la zona verda, 20 euros a l’any per als veïns, el mateix que la zona blava per als habitants de Salt no residents a la zona i de 1,20 euros a l’hora per a la resta. Un altre canvi aprovat ahir va ser que l’horari de pagament acabarà a les vuit del vespre, mitja hora abans que fins ara. A més, s’hi fixa una bonificació que per a treballadors de l’IAS en el pàrquing de l’hospital, perquè tota la zona del voltant passarà al juliol a ser zona blava o verda. Així, els empleats del personal de l’hospital i també dels centres docents del municipi tindran un abonament mensual dels turismes per només 28,77 euros, gairebé un 45% més barat que l’abonament normal (51,75 euros). El preu a l’hora del pàrquing serà de 0,95 euros, i el diari, de 9,35.
D’altra banda, també van passar ahir pel ple nous tràmits per permetre més usos a les Deveses, bàsicament pedagògics, de lleure i de turisme rural.
LA XIFRA
Més terreny per a l’institut Sunyer
El ple d’ahir va aprovar també cedir a la Generalitat un altre terreny de 900 m² a l’Era de Cal Cigarro per a la construcció del nou institut Salvador Sunyer. És una parcel·la contigua als terrenys de 2.508,15 m² dels quals ja es va aprovar la cessió en el ple del setembre i en els quals ara hi ha els mòduls prefabricats de l’escola Gegant del Rec i el camp de futbol de sorra. La Generalitat va comunicar al gener que la superfície cedida no permetia encabir-hi la pista poliesportiva i va demanar 900 m² més.