Infraestructures i serveis

ensenyament

transports

Els alumnes del Narcís Xifra de Montjuïc i Sant Daniel tindran bus directe

L’Ajuntament de Girona i el Consell del Gironès han acordat posar-lo en funcionament al setembre

Als usuaris els costarà com a màxim 1,5 euros al dia

L’Ajuntament de Girona ha enviat un comunicat a la comunitat educativa de l’institut Narcís Xifra per informar-los que a partir del curs vinent hi haurà un bus directe al centre des dels barris de Sant Daniel i Montjuïc. La reivindicació per a la creació d’aquest bus escolar –que va partir de l’AMPA del Narcís Xifra, del CEIP Montjuïc i de les associacions de veïns de Montjuïc i Sant Daniel– serà atesa pel Consell Comarcal del Gironès –que és qui té la competència en transport escolar– i el mateix ajuntament. No serà, però, un servei gratuït, ja que costarà a les famílies 1,5 euros per dia per al primer usuari. En cas que l’agafin més germans, costarà la meitat per al segon i serà gratuït a partir del tercer.

Perquè aquesta línia directa entre els barris i l’institut Narcís Xifra pugui entrar en funcionament, el consell reclamava un mínim de vint--i-cinc usuaris —el bus és de cinquanta-tres places. Finalment, però, segons va explicar ahir el tinent d’alcalde de Mobilitat de Girona, Joan Alcalà, si hi ha vint places ho tiraran endavant. En aquest cas, l’Ajuntament aportaria el cost dels usuaris que faltin per arribar als vint-i-cinc. Alcalà afegeix que és en tot cas un servei temporal, que es mantindrà fins que no es trobi una alternativa definitiva. Aquesta solució passa per millorar la combinació de les línies regulars de bus que fins aquest mes de juny han fet servir els joves. En aquest sentit, la intenció del govern municipal és treballar per aconseguir una freqüència de quinze minuts en la línia 6 entre el centre de Girona i el Pont Major. És un aspecte que el regidor ha de plantejar a TMG (Transports Municipals del Gironès) i que, en tot cas, admet, no serà una realitat de manera immediata.

Una hora de camí

Fins aquest curs els joves havien d’agafar el bus de la línia 1 i fer transbord a Pedret amb el bus de la línia 6. Les entitats es van queixar que en hores punta els escolars no podien agafar el bus de la línia 1 perquè anava massa ple, i s’havien d’esperar al següent. Pel que fa a la línia 6 a Pedret i Pont Major té una freqüència de 30 minuts, fet que també dilatava el temps d’anada i tornada entre l’institut i el barri. Segons afirmen, per aquestes circumstàncies sovint els escolars arribaven a casa una hora després d’haver sortit de l’institut per fer un recorregut que no arriba als 3 quilòmetres. En el millor dels casos, si els joves no trobaven problemes per pujar al primer bus que passava, tardaven més de vint minuts.

LA XIFRA

20
usuaris
inscrits és el mínim necessari que reclama l’Ajuntament per poder activar el servei amb el Narcís Xifra.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia