Infraestructures i serveis

Xarxa ferroviària

L’Euromed registra 36.000 viatgers a l’estació de l’Aldea

El tren d’alta velocitat fa un any que s’atura a l’estació central de les Terres de l’Ebre per compensar el servei deficient de l’R16

La plataforma Trens Dignes reclama un increment dels combois amb aturada

El tren Euromed ha registrat un total de 36.000 passatgers a l’estació de l’Aldea durant els últims dotze mesos. Aquest novembre se celebra el primer aniversari de l’aturada del tren d’alta velocitat a l’estació central de les Terres de l’Ebre, una reivindicació històrica del territori i que es va aconseguir per compensar el deficient servei de la línia R16. La major part dels usuaris han realitzat el viatge entre l’Aldea i Barcelona (o viceversa), un total de 34.000, mentre que uns 2.000 viatgers han optat pel tram entre l’Aldea i Tarragona. Amb tot, aquest darrer trajecte és més recent, ja que no es va activar fins al mes de gener, quan també es va ampliar el nombre de trens Euromed amb aturada el cap de setmana a l’estació de l’Aldea. Actualment, hi ha quatre trens Euromed diaris en cada sentit del trajecte, la meitat dels que circulen per les Terres de l’Ebre.

Tot i que la plataforma Trens Dignes valora positivament l’aturada de l’Euromed a l’estació de l’Aldea, reclama que s’incrementi el nombre de combois que s’aturen en aquesta estació. “Les xifres demostren que era un servei que feia falta al territori, pràcticament són 100 viatgers diaris i, tot i que el coll de botella entre Vandellòs i Tarragona és el mateix per a tots els trens que circulen per la línia del corredor mediterrani, la durada del trajecte és inferior”, ha manifestat la portaveu de Trens Dignes, Montse Castellà. A més, Trens Dignes insisteix en el fet que es permeti als usuaris viatjar des de l’Aldea cap a València. “És difícil de comprendre que el tren procedent de Barcelona s’aturi a l’estació de l’Aldea però els viatgers no puguin pujar-hi per anar a la següent parada”, ha dit Castellà.

La Generalitat assumeix el cost de l’aturada de l’Euromed a l’Aldea, amb una aportació d’1,8 milions d’euros anuals, que es mantindrà fins que el Ministeri de Foment finalitzi les obres de desdoblament del tram de via única entre Vandellòs i Vila-seca. Una aportació que inclou una partida de 200.000 euros pel servei de busos llançadora que comuniquen l’estació de l’Aldea amb Tortosa i Amposta, amb un horari de servei combinat amb el de l’Euromed.

La previsió de la Generalitat i de Renfe és que, quan finalitzin les obres de construcció de la doble via, l’Euromed torni a passar de llarg de l’estació de l’Aldea, com ho havia fet des de 1997. Una situació que Trens Dignes rebutja totalment, i demana que el tren d’alta velocitat mantingui l’aturada de manera permanent. “Quan el servei de regionals millori en la doble via es pot estudiar que el preu de l’Euromed sigui diferent, però no eliminar el servei”, ha assenyalat la portaveu de Trens Dignes. Actualment, el preu del viatge entre l’Aldea i Barcelona és el mateix en tren regional que en Euromed, amb un cost de 12 euros.

D’altra banda, Trens Dignes lamenta que durant l’últim any no s’hagi fet cap inversió de millora a l’estació de l’Aldea, tot i l’increment dels viatgers registrat, que han suposat uns ingressos d’uns 420.000 euros.

LA FRASE

És difícil de comprendre que el tren s’aturi però no puguis pujar-hi per viatjar cap al sud
Montse Castellà
PORTAVEU DE LA PLATAFORMA TRENS DIGNES

Es modifiquen els horaris de l’R16

Aquest mes s’han modificat els horaris de la línia R16 per les obres que executa Adif al tram Vandellòs-Calafat, que consisteixen a adaptar la infraestructura actual al nou traçat del corredor mediterrani. Els treballs consisteixen principalment en la construcció d’una nova variant en via doble, la modificació del traçat de la plataforma en l’actual estació de Vandellòs i l’enllaç de les dues vies generals entre l’estació de l’Ametlla i la nova estació de l’Hospitalet de l’Infant. Unes obres que comporten una limitació temporal de la capacitat de la infraestructura a l’estació de Vandellòs, on no es poden realitzar encreuaments de trens. És per això que s’han modificat els horaris de l’R16, que han allargat la durada del trajecte fins a les tres hores en alguns casos. També s’ha modificat l’horari del servei de rodalies del Camp de Tarragona i dels serveis de llarga distància. A més el pròxim cap de setmana el servei de tren quedarà interromput entre les estacions de l’Ametlla de Mar i l’Hospitalet de l’Infant, Renfe ha previst un servei alternatiu per carretera per als usuaris. D’altra banda, les millores a l’R15 han permès reduir 10 minuts la durada del viatge entre Riba-roja i Barcelona.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Última fase de les obres als Caputxins de Figueres

El projecte executiu es portarà al ple de dijous per a l’aprovació definitiva

FIGUERES
 

La inversió en equipaments esportius marca els pressupostos de Calella

calella
 

El temporal arrasa amb la platja regenerada de Pineda i inunda càmpings a Malgrat

pineda de Mar
 

Les obres del pont del Dimoni i de la clínica Girona, al gener

girona
 

El Life Pletera ja ha invertit 5,3 milions al Baix Ter

torroella - l’Estartit
 

Instal·len les passarel·les metàl·liques de la nova via del Ter a Sant Joan

Sant Joan de les Abadesses
 

Acord entre Gitaxi i l’hotel Ciutat de Girona

girona
 
PALAMÓS

Més de 200 idees per al procés participatiu

 
santa cristina d’aro

Crida per obtenir voluntaris per a la cavalcada de Reis