Infraestructures i serveis

INFRAESTRUCTURES I SERVEIS

Girona supera els 3,2 milions de viatgers en busos urbans

Les línies de bus de TMG tenen el 2017 un 1% més d’usuaris que el 2016 i l’increment en cinc anys ja és de l’11%

L’única línia amb un descens destacat és l’L11 per la supressió d’una parada

Els autobusos urbans de Girona van continuar, l’any passat, sumant usuaris i van superar per primer cop els 3,2 milions de viatgers anuals. En concret, les set línies de Transports Municipals del Gironès (TMG) van tenir 3.206.351 passatgers el 2017, xifra que significa un 1% més que el 2016. En nombres absoluts, es van guanyar 31.894 usuaris. De fet, l’augment registrat durant l’any passat és menor que el dels anys anteriors (el 2015 i el 2016 s’havia crescut gairebé un 4% cada any en nombre d’usuaris). En tot cas, la línia ascendent es manté i l’increment en cinc anys (des del 2012) ja és de l’11%. Si anéssim més enrere, actualment hi ha més del doble de viatgers que el 2006 (en concret, un 118% més).

Cal dir que, a aquestes xifres de les set línies de TMG, cal sumar-hi les tres línies interurbanes que gestiona Teisa (amb Salt, Sarrià de Ter i Sant Julià), que, el 2016, van tenir 2.481.780 usuaris.

El regidor de Mobilitat, Joan Alcalà, fa una valoració molt positiva d’aquest augment continuat d’ús dels autobusos urbans: “És una aposta que hem anat fent i de què estem contents. La gent està apostant cada vegada més per l’autobús.” En aquest sentit, destaca que des de l’àrea de Mobilitat del consistori “s’estan prenent mesures per no facilitar o que sigui una via ràpida circular per dins de la ciutat i això fa que la gent vagi apostant, cada vegada més, per altres mitjans, com poden ser la Girocleta i l’autobús, i també que cada cop hi hagi més persones que decideixin anar caminant”.

Dades per línies

La línia de TMG amb més usuaris continua sent l’L5 (Germans Sàbat-Vilablareix/Aiguaviva), que es va quedar a molt poc d’arribar als 900.000 viatges (899.632). A més, va ser la que més va créixer també percentualment (3,8%). La segona línia amb més viatgers va continuar sent l’L1 (Montjuïc-Avellaneda), tot i que va tenir un petit descens del 0,32% i va caure per sota dels 800.000 passatgers superats el 2016 i es va quedar en 799.265. En el tercer lloc del pòdium es manté de manera destacada l’L2 (hospital Trueta-Avellaneda), amb 619.300 usuaris (un 2,03% més).

Cal dir que, a banda del petit retrocés de l’L1, només hi ha una línia de TMG amb un descens notable de viatgers: l’L11 (CAP Güell-CAP Santa Clara-Cap Montilivi-UdG-Montilivi-Sant Daniel), que n’ha perdut un 6,19%. Alcalà explica que el motiu és perquè canvis circulatoris van obligar a suprimir una parada del campus de Montilivi de l’UdG. “Durant un temps, es va notar; després, es va reajustar el recorregut i es va recuperar una mica”, detalla el regidor, que assenyala també que alguns estudiants es van passar a l’L8 (estació-UdG Montilivi) i que d’aquí ve part de l’increment d’aquesta línia. Amb un 2,56%, l’L8 va ser la tercera amb més auge, després de l’L5 i de l’L10 (estació-Fornells), que va créixer un 2,95%.

LA XIFRA

31.894
viatges
es van fer més el 2017 que el 2016 en els busos de les set línies urbanes que opera TMG a Girona.

Futures noves cotxeres a Mas Xirgu

El regidor de Mobilitat, Joan Alcalà, avança que l’Ajuntament de Girona està treballant per tal de traslladar les cotxeres dels autobusos de Transports Municipals del Gironès (empresa que, aquest any, compleix 30 anys i que és 100% propietat del consistori de la capital gironina), que actualment són a Salt, a unes noves instal·lacions al polígon de Mas Xirgu, al sud de Girona. Es faran en un terreny de propietat municipal que hi ha a la zona i, segons el regidor, ja s’està preparant el projecte.

D’altra banda, l’Ajuntament està preparant un plec de condicions per treure a concurs dos nous busos (un de gran i un de petit). La intenció del consistori és anar substituint a mesura que es pugui els vehicles més vells per models nous, adaptats i de gas natural. De fet, la seva intenció era treure’n ara a concurs quatre (dos de grans i dos de petits), però el fet que calgui fer una provisió de l’IVA els ha obligat a, de moment, deixar-ho en dos. Alcalà espera poder-ne treure més aquest mateix any.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona