Infraestructures i serveis

El ple de Girona, a favor d’un bus nocturn interurbà

La moció de les JERC va tirar endavant amb els vots d’ERC, el PSC, la CUP i el PP, i l’abstenció del govern i Cs

Enllaçaria la ciutat amb Sarrià, Salt, Vilablareix, Fornells, Sant Gregori i Quart

El ple de Girona va aprovar dilluns la moció ciutadana presentada per les Joventuts d’Esquerra Republicana (JERC) en què es demana la creació d’un bus nocturn que enllaci la ciutat i els pobles de l’entorn. La proposta va tirar endavant amb els vots a favor d’ERC-MES, la CUP-Crida per Girona, el PP i el PSC, i amb l’abstenció del govern municipal i de Cs. La moció va ser defensada durant la sessió plenària per Marina Vinardell (JERC), que va evidenciar que Girona és una ciutat prou gran per tenir una xarxa d’aquestes característiques. “Hi ha altres ciutats similars, com Orense, Jaén o Càceres, que tenen aquest servei i funciona”, sosté. A més, la representant de les JERC va assegurar que Girona és l’única capital de demarcació a Catalunya que no té aquest servei. “És hora de dignificar el transport públic també a la nit”, reclama Vinardell. Així mateix, va assegurar que a Girona hi ha molta gent que depèn del transport públic a l’hora de moure’s per la ciutat, i “creiem que és una eina necessària per poder connectar els diversos barris”.

Actualment no hi ha cap servei de transport públic més enllà de dos quarts d’onze de la nit, i aquest horari “no es pot conciliar amb el de la gent que surt o entra a treballar, ni amb el d’aquelles persones que fan activitats extraescolars”, afirma la representant de les Joventuts d’ERC. “Això es tradueix en falta de seguretat i desincentiva la gent a sortir de nit i poder participar en totes les activitats de la ciutat”, sosté. Segons la moció presentada al ple, la implantació del bus nocturn també ajudaria els estudiants que fan servir les biblioteques, sobretot en època d’exàmens. Un exemple és la biblioteca de la UdG a Montilivi, que està oberta fins a les tres de la matinada. “Però els estudiants no s’hi poden estar fins gaire tard perquè no hi ha cap bus que et torni cap a casa”, afirma Marina Vinardell. La seva implementació també ajudaria el sector de l’oci nocturn i a reduir la sinistralitat a la via urbana.

Taula de mobilitat

En la moció ciutadana que va ser aprovada, la JERC proposa una línia de bus nocturn que passi cada hora i que enllaci Girona, Sarrià de Ter, Salt, Vilablareix, Fornells, Sant Gregori i Quart. Un cop implementada, s’estudiaria l’ampliació futura d’aquests horaris i línies per ajustar-se millor a les necessitats dels usuaris.

Des del govern municipal, el regidor Joan Alcalà va explicar el sentit de la votació del govern, que va ser l’abstenció: “Podem estar molt i molt d’acord amb el contingut de la moció, però cal un ampli debat.” És per això que va instar els grups municipals a tractar la proposta a la taula de mobilitat. “Si no, deslegitimem la seva creació”, i va recordar que en aquesta taula estan representats partits, tècnics, veïns, entitats i tothom que està vinculat a la mobilitat. “És allà on s’han de debatre les iniciatives per arribar a consensos i avaluar-ne la viabilitat, en comptes del ple”, sosté Alcalà. Assegura que no és qüestió de beneficis, ja que “el transport públic sempre és deficitari, però és un servei públic necessari”. El regidor recorda que el bus nocturn està en servei per Fires de Sant Narcís, i “està funcionant molt bé”.

La UdG estrena línia d’autobús

La Universitat de Girona (UdG) va estrenar dilluns amb motiu del nou curs una línia d’autobús reivindicada històricament que la connecta amb la localitat de Salt, segons informen els seus responsables. El servei, impulsat per la Generalitat de Catalunya i l’empresa Teisa, s’ofereix cada hora de dilluns a dissabte excepte a l’agost. El gerent de Teisa, Àlex Gilabert, assegura que “amb aquesta línia s’acaba una petició històrica de la ciutadania, que demanava més connexió entre Salt, Girona i els campus de la UdG”. Els autobusos enllacen espais de gran afluència de Salt com ara l’hospital, el centre comercial Espai Gironès o l’Escola Universitària de Salut i Esport. D’altres parades a la capital gironina són la biblioteca Carles Rahola o la Facultat de Medicina i Infermeria, fins a acabar al campus de Montilivi. L’horari del servei comença a les 7.35 h i s’acaba a les 21.35 h en direcció a la UdG, i va de 8.09 h a 21.09 h en sentit invers. El preu del bitllet senzill és d’1,4 euros i està integrat al sistema tarifari de l’àrea de Girona.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona