Serveis

Reclamen que les rodalies del Camp arriben a l'Ebre

La Plataforma Trens Dignes proposa millores ferroviàries provisionals fins que s'instal·le l'ample UIC

El moviment social mantindrà les protestes

La Plataforma Trens Dignes a les Terres de l'Ebre reclama que les rodalies del Camp de Tarragona s'amplien a l'Ebre. En concret, que quatre serveis diaris que tenen l'origen a l'estació de Cambrils inicien el recorregut a Tortosa. Aquesta és una de les propostes del document que Trens Dignes ha elaborat per millorar el servei ferroviari a les línies R-15 i R-16. La plataforma traslladarà les propostes a la Generalitat, els ajuntaments ebrencs i Renfe, i assegura que és una qüestió de “voluntat política” posar-les en marxa. Es tracta de solucions provisionals fins que s'instal·le l'ample UIC al corredor del Mediterrani. “Són demandes que el territori necessita i que són possibles, volem arribar a acords amb els ajuntaments, sectors econòmics i partits polítics, per defensar-les davant la Generalitat i Madrid”, va dir la portaveu de Trens Dignes, Montse Castellà. La plataforma tenia previst reunir-se amb el secretari de Territori i Mobilitat, Ricard Font, dilluns passat, però la trobada es va anul·lar per problemes d'agenda. Tampoc no s'ha arribat a fer una reunió amb l'Ajuntament de Tortosa, perquè Trens Dignes no va acceptar les condicions: no fer-la pública.

Tot i la voluntat negociadora de la Plataforma Trens Dignes a les Terres de l'Ebre, el moviment no renuncia a convocar actes de protesta, com ara l'acció #avuinopaguem, que ha tingut molt èxit entre els estudiants.

Convertir en Alvia un Euromed

Trens Dignes insisteix en la necessitat que un tren comunique amb menys temps les Terres de l'Ebre amb la capital catalana, per la qual cosa proposa que un tren Euromed es converteixi en Alvia i s'ature a l'estació de l'Aldea. “Euromed és una marca comercial i sempre ens diuen que no es pot aturar a l'Aldea perquè no és capital de província, doncs que canvien el nom del tren”, va assenyalar Castellà. I proposen que sigui el tren que passa per l'Aldea a les vuit del matí aproximadament (ara sense aturar-se). “Es cobriria així una franja buida, perquè el primer tren ràpid que surt de l'Aldea no ho fa fins a quarts de dotze del migdia”, va denunciar la portaveu de Trens Dignes.

La plataforma també reclama el sistema d'integració tarifària a l'Ebre, descomptes per als estudiants ebrencs i la renovació dels combois, que considera que haurien de ser tots de la sèrie 449, mentre que ara només n'hi ha un.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona