A Olot no es tallarà el servei d'aigua a cap família en el llindar de la pobresa
L'Ajuntament i la concessionària del servei, Sorea, creen un fons d'urgència social per evitar-ho
Aquest any, el govern local ja ha assumit 30 rebuts
Cap família d'Olot que no pugui pagar el rebut per raons objectives quedarà sense aigua a les aixetes de casa seva. L'Ajuntament i la concessionària del servei, Sorea, han creat un fons social per ajudar les famílies que estiguin en el llindar de la pobresa i han signat un conveni que preveu totes les variables que es donen a la pràctica i que estableix un protocol molt clar a l'hora d'actuar per a totes les parts.
Així, quan un usuari no pagui les factures, Sorea li enviarà una carta en què li sol·licitarà el pagament i se l'informarà de l'existència d'ajudes per fer front a situacions de pobresa energètica i vulnerabilitat econòmica. Com que es tracta d'un subministrament domèstic, no inclourà l'usuari en una llista de possibles suspensions de subministrament fins que hi hagi com a mínim dos rebuts pendents de pagament, és a dir sis mesos de consum.
Si l'usuari s'adreça al Consorci d'Acció Social o bé a l'Ajuntament, el primer d'aquests ens l'informarà de les bonificacions i els descomptes per família nombrosa o per tarifa social en cada concepte de la factura de l'aigua. Així mateix, l'ajudarà en la tramitació dels ajuts que li puguin correspondre i es valorarà si l'usuari es pot integrar al fons social. I, finalment, si aquest s'adreça a Sorea, se l'informarà de les possibilitats d'obtenir un ajut econòmic o descompte en la factura i dels tràmits i requisits per gaudir-ne. En els casos que sigui impossible fer front al pagament de rebuts d'aigua de manera temporal o puntual, Sorea negociarà ajornaments del pagament de rebuts o fraccionaments de les factures, sense aplicar interessos. En casos més crònics, es remetrà el cas als serveis socials.