Expropiació per desencallar el carrer Carrilet de Palafrugell
L’obra és en la recta final, després de més de cinc mesos, però la topada amb una propietat n’ha frenat l’execució
La reforma del carrer Carrilet, darrera actuació destacada del pla de barris de la Sauleda-Carrer Ample de Palafrugell, haurà finalitzat a l’agost, segons estima el regidor d’Obres, Lluís Ros. I tot i que es manté el termini de sis mesos –van començar a mitjan gener–, l’edil admet la complicació amb les dues cessions de terrenys privats per guanyar amplada de vial davant l’escola Carrilet, en el tram que enllaça amb el giratori de la plaça Floreal i l’avinguda Espanya. En un dels casos, no hi ha hagut conflicte, però en el segon, tot i l’acord inicial amb la propietària, finalment es va fer enrere i han hagut de recórrer al tràmit de l’ocupació directa, aprovat el darrer ple.
Aleshores, el regidor d’Urbanisme, Jaume Palahí, va explicar que optaven per aquesta via “davant la pressió i urgència” per acabar els treballs, que han mantingut el carrer tallat des del gener. Ros hi afegia, la setmana passada, que es tracta d’una petita porció d’una parcel·la amb un habitatge, però que afecta només “uns 30 metres quadrats” en un extrem del jardí. I que els fills de la propietària havien reclamat un “preu desorbitat”. “Si no hi ha aprofitament urbanístic, els pròxims quatre anys podran demanar que se’ls expropiï”, sosté Palahí, que va augurar que l’import de l’expropiació forçosa –dictaminada per un ens aliè, com és el jurat d’expropiacions de la Generalitat– s’ajustarà al que oferia el consistori.
Des de l’oposició, cap grup va oposar-se a la mesura en el plenari, que va prosperar per unanimitat, tot i que el portaveu del PSC, Juli Fernández, considera que les obres podrien haver acabat abans i “si s’havia d’acabar expropiant, es podria haver fet abans”.
Recta final
Els treballs, en un eix que fa 540 metres de llargada i amb 10.000 metres quadrats de superfície reurbanitzada, estan en la fase d’acabats de les voreres i també hi resta l’asfaltat. Els treballs, que han servit per renovar totes les xarxes de serveis i han tingut un cost superior a 1,15 milions, s’han aprofitat per eixamplar les voreres i reorganitzar el mobiliari urbà, amb un nou carril bici al costat est, de dos sentits de circulació, que quedarà segregat de la calçada que es deixarà per al pas de vehicles.