Urbanisme

Municipal

Proposen treure els cotxes de sota el viaducte, a Girona

La plataforma Mou-te en Bici ha fet tres propostes per millorar la seguretat dels ciclistes al nou carril bici

Una, suprimir-hi tots els aparcaments, l'altra, un 30%, i l'última, desplaçar la via ciclista

La plataforma Mou-te en Bici ha anunciat tres propostes a l'Ajuntament de Girona sobre el carril bici de sota el viaducte. Les propostes preveuen des de mantenir-hi bona part dels aparcaments, fins a suprimir-los completament. Les propostes que l'entitat fa –a través del seu butlletí– afecten bàsicament el tram que va des del carrer de Santa Eugènia fins a la ronda de Ferran Puig, al llarg del carrer de Tomàs Mieres, amb l'ànim de millorar la seguretat dels ciclistes i dels vianants. La primera implicaria prescindir de totes les places d'aparcament per a cotxes en aquest tram, una seixantena, i seria reurbanitzar-lo a fi de convertir tota la zona en un passeig segur tant per a vianants com per a ciclistes. Una segona proposta de l'entitat és suprimir-ne només els aparcaments del costat del viaducte oposat al carrer de Tomàs Mieres –és a dir, els aparcaments contigus al mur que recorre tot el tram– i fer aparcaments en bateria entre el viaducte i la calçada del carrer –per ara els aparcaments hi són en línia–. D'aquesta manera, segons l'entitat, es podrien conservar un 70% de places d'aparcament que hi ha, s'evitaria que els cotxes haguessin de circular pel carril bici –per accedir a les places d'aparcament interior–, i es guanyaria espai per fer-hi un passeig segur per als vianants. Una tercera proposta pretén mantenir-hi gairebé tot el nombre d'aparcaments i consisteix a desplaçar el carril bici a un costat del viaducte perquè quedi segregat dels cotxes. Per la plataforma, així milloraria la seguretat de les bicicletes, ja que se separarien dels cotxes. Però admeten que caldria trobar una solució per a vianants, sobretot del tram més proper al carrer Santa Eugènia, on la vorera del carrer Tomàs Mieres és més estreta, quasi impracticable.

Per justificar que cal emprendre aquests canvis, Mou-te en Bici fa referència a diversos problemes que afecten la seguretat: que els cotxes no respecten les places d'aparcament i aparquen en doble fila, enganxats al carril bici; la visibilitat nul·la dels cotxes aparcats al costat de les columnes; i que hi queda poc clar l'ordre de prioritat en la mobilitat, entre d'altres.

Pel seu cantó, el regidor d'Urbanisme, Activitats, Mobilitat i Via Pública, Joan Alcalà, en el ple de dilluns va remarcar que l'obra del carril bici de sota el viaducte encara no està acabada, tot i que s'ha obert a la circulació. Va dir que hi falten elements per reforçar-hi la seguretat. També, però, va defensar la coexistència de bicicletes i vianants al carril i va remarcar que totes les formes de mobilitat han d'aprendre a conviure amb respecte.

LA FRASE

[Hi ha una] altíssima perillositat per la convivència de bicicletes, vianants i cotxes buscant aparcament
Butlletí de Mou-te en Bici

Crítiques a la gestió del govern

En el butlletí de gener, l'entitat és molt crítica amb el govern quant a la política de mobilitat de les bicicletes i, especialment, amb el regidor, Joan Alcalà. Asseguren que el govern no ha presentat “cap proposta ferma” per complir la moció que l'entitat va presentar al ple del 14 de desembre del 2015. Hi afegeixen que tenen una “extensa” voluntat de diàleg, però que ha estat “reiteradament negada pel regidor”: “No ens sentim escoltats i estem decebuts amb els resultats aconseguits per l'equip de govern”, hi manifesten, i acusa el govern d'estar “mancat d'un pla a mitjan i llarg termini, consensuat i amb el suport dels usuaris” de la bicicleta. Ahir aquest diari no va poder contactar amb el regidor per contestar aquestes afirmacions, així com per fer una valoració de les propostes que la plataforma fa per al carril bici del viaducte.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona