Urbanisme

municipal

mobilitat

El tram inicial del carrer de Santa Eugènia de Girona, ja amb un sol carril de trànsit

L'obra del carril bici, que va a “bon ritme”, ocupa ja el lateral de la via que es destinarà a les bicicletes i l'Ajuntament n'estudia l'afectació en la circulació

L'obra de prolongació del carril bici del carrer Santa Eugènia, des de sota el viaducte (on s'acaba actualment) fins al carrer Nou, avancen a “bon ritme”, en paraules del regidor d'Urbanisme de Girona, Joan Alcalá, que explica que la part “més complexa” és a la plaça Marquès de Camps. De fet, a la resta, la construcció està molt avançada i ja s'hi pot veure perfectament el traçat del futur carril bici. Un dels trams en què més s'ha avançat en les últimes jornades és en el del carrer Santa Eugènia, on dimecres es van talar els vuit arbres que hi havia en el tram de 200 metres entre la travessia del Carril, a tocar del viaducte, i la plaça Marquès de Camps. Dijous ja s'hi va començar l'obra del carril bici afectant tot un lateral i deixant la circulació de vehicles motoritzats en un sol carril. El segon carril per a cotxes, motos i camions en aquest tram inicial del carrer ja no s'ha de recuperar més, perquè l'espai estarà ocupat pel futur carril bici. Alcalà explica que estan aprofitant aquests dies per estudiar l'evolució de la circulació a la zona, per veure quina afectació té que s'hagi passat de dos carrils a un. El regidor insisteix en la seva idea que els ciutadans s'han d'acostumar que el cotxe no sigui la manera més pràctica de creuar la ciutat: “Hem de dificultar la circulació de vehicles per dins la ciutat sense arribar a la prohibició. Per creuar la ciutat cal anar a buscar l'autopista, que és la ronda de la ciutat, i no creuar-la pel mig.”

Les obres del carril bici del carrer de Santa Eugènia al carrer Nou –en un tram d'un total de 227 metres– van començar a finals del mes de novembre, amb un pressupost d'uns 196.000 euros i un termini d'execució previst de 5 mesos.

LA XIFRA

227
metres
és la llargària del tram de carril bici que s'està fent des del carrer de Santa Eugènia fins al Carrer Nou.

LA DATA

28.11.16
és el dia
en què van començar les obres del carril bici, que tenen una durada estimada de cinc mesos.

LA FRASE

Les obres van a bon ritme. La part més complexa és la de la plaça Marquès de Camps
Joan Alcalà
regidor d'urbanisme de girona

De Pont Major a Campdorà, a partir de la primavera

Un dels pròxims carrils bici que es construiran a Girona serà el de Pont Major a Campdorà, que es farà en dues fases. La primera fase anirà des del pavelló de Pont Major fins al pont de l'Aigua (a l'altura de la benzinera). Amb un pressupost de 177.024 euros, se n'està tramitant ja l'adjudicació i la previsió és que les obres s'hi iniciïn a la primavera, durin uns tres mesos i estiguin “acabades i pagades” a finals de setembre, ja que rep una subvenció europea del pla de foment de turisme. Aquest serà el principal finançament de les dues fases del carril bici, junt amb una partida de 50.000 euros del pressupost participat del 2016. Pel que fa a la segona fase –des del final de la primera fins a Campdorà–, inclou el tram més complicat (la rampa que passarà per sota el pont, en zona inundable) i el projecte ja està aprovat inicialment amb un pressupost de 216.658 euros. La intenció és que els treballs, que també tenen una previsió de durada de tres mesos, estiguin enllestits abans de finals d'any.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia