El govern de Salt admet l'estat “deplorable” del tram local de la C-65
Aquest any es taparan forats però es vol fer una actuació més integral el 2018
El tinent d'alcalde de Serveis Generals, Serveis Econòmics i Seguretat Ciutadana de Salt, Toni Vidal, va admetre en el ple de dilluns que el tram saltenc de la C-65 (la carretera de Sant Feliu) està en un estat “deplorable” i necessita una actuació d'abast. Aquest any el que es farà serà tapar els forats més grossos dels prop de vuit-cents metres de C-65 (els que van des de la rotonda de sortida de l'AP-7 a Salt, inclosa, fins a gairebé arribar a l'altura del Gros Mercat, on és el límit amb Girona). El comentari el va fer en el marc del debat sobre l'aprovació del pressupost de Salt. Vidal va justificar la instal·lació de tres caixes de radar i un radar, la creació de zones verdes d'aparcament i l'ampliació del nombre de zones blaves, amb la necessitat d'adequar el municipi, “que per uns encara és poble i per d'altres ja és ciutat”, a les seves dimensions i necessitats actuals. En aquest sentit, en l'apartat d'ingressos, el que s'obtingui de més amb les zones blaves i verdes i els radars s'invertirà posteriorment en àmbits com ara la mobilitat i la seguretat. Una d'aquestes actuacions, va dir el tinent d'alcalde, haurà de ser una intervenció de més abast a la C-65, per resoldre el mal estat de l'asfalt: “Quan veiem l'impacte [econòmic] real de les mesures que s'engegaran aquest any en mobilitat, més enllà de les previsions que s'han fet en el pressupost, veurem si podem afrontar l'actuació que cal fer a la C-65. Aquest any, econòmicament no podem fer-ho”, va ampliar ahir Vidal. En tot cas, hi afegeix, hi ha la voluntat és fer-la tan aviat com es pugui, però no serà abans del 2018. El vial té una alta densitat de trànsit, i encara més des de la creació del tram gratuït de l'AP-7 des de Fornells de la Selva fins a Vilademuls. Als accessos a la rotonda de l'entrada de l'autopista són habituals les cues a les hores punta i els caps de setmana. L'efecte atractiu de l'Espai Gironès també ocasiona una alta densitat de trànsit des de la sortida de l'autopista fins a l'equipament comercial, i exerceix una forta pressió en vies com ara el tram sud del passeig Marquès de Camps fins a la rotonda de Mururoa i des d'aquesta rotonda fins a la zona de l'Espai Gironès.