Barcelona enceta un nou corredor verd a Sant Martí
La primera fase de la reforma del carrer Cristóbal de Moura arrenca al gener amb 7 milions de pressupost i durarà 14 mesos
El nou eix enllaçarà el parc central del Poblenou amb la rambla Prim i la previsió es acabar-lo d’aquí a 8 anys
L’Ajuntament de Barcelona començarà al gener el llargament planejat corredor verd del carrer Cristóbal de Moura. Per ara, però, encetarà només el tram delimitat pels carres Fluvià i Provençals, situat en la mateixa peça on hi ha l’antic complex fabril de Ca l’Alier, ara en obres. Els treballs d’aquesta primera fase tenen un pressupost de set milions d’euros i un termini d’execució previst de 14 mesos.
La intervenció prevista en aquest tram suposarà l’obertura d’un passeig verd central de 26 metres d’amplada, voreres laterals de 3,5 metres i un carril per banda també de 3,5 metres per al trànsit, amb preferència per a bicicletes i vehicles de serveis. El tram sobre el qual s’actua forma part actualment d’un solar tancat, de manera que no comportarà cap afectació al trànsit. El consistori ha aprofitat aquesta circumstància i ha activat l’obra perquè en la mateixa peça és on el mateix Ajuntament està completant la rehabilitació de Ca l’Alier , on, un cop reformat, hi haurà la seu de la multinacional Cisco Systems i oficines del BIT Habitat, una fundació municipal d’innovació urbana. La previsió és que la remodelació del complex es completi al febrer i que sigui operatiu a l’abril, segons va explicar el regidor de Sant Martí, Josep Maria Montaner.
La reforma del tram suposarà guanyar 3.500 metres quadrats de zona verda, poc més d’un 10% dels 32.000 previstos en el conjunt dels 1,27 km lineals del futur corredor. No és gaire, però sí un primer pas. Per la resta de fases, però, no hi ha res concretat. La tinenta d’alcalde d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, va indicar ahir que la previsió és completar tota la reurbanització de Cristóbal de Moura entre el carrer Bac de Roda (o, el que és el mateix, el parc central del Poblenou) i la rambla de Prim i el parc del Besòs en un termini d’aproximadament vuit anys. Però ni tan sols està clar que el futur corredor acabi tenint la mateixa morfologia que la peça que s’enceta ara. La idea és crear una taula de treball i anar dissenyant les restants prenent com a base processos participatius entre els veïns, mantenint “els criteris d’eix veïnal” i el concepte de la plataforma única als carrils laterals, però adaptant-se a les característiques de cada tram de carrer, va explicar el director de Model Urbà de l’Ajuntament, Ton Salvadó.