municipal
campanya de civisme
Cursos com a alternativa a les multes per als que circulin per la vorera en bicicleta, a Girona
L’Ajuntament i Mou-te en Bici han arribat a un acord per canviar les sancions econòmiques per serveis a la comunitat
L’alternativa existirà fins al gener
L’Ajuntament de Girona i la plataforma Mou-te en Bici han arribat a un acord per oferir una alternativa als ciclistes que han estat sancionats la darrera setmana per haver circulat per la vorera. Des de l’inici de la campanya de sancions –dilluns de la setmana passada– fins al 31 de desembre, els ciclistes que se sancionin podran optar per fer un curs sobre seguretat i mobilitat viària que es planteja com un servei comunitari: “Se’n beneficiarà el mateix ciclista, que aprendrà com circular per la ciutat alhora que es millora la seguretat de tothom”, indicava ahir un dels representants de la plataforma Mou-te en Bici, Xavier Corominas.
El vicealcalde, Eduard Berloso, i el tinent d’alcalde de Mobilitat, Joan Alcalà, van fer diverses propostes a la plataforma. A més de la possibilitat d’impartir cursos als sancionats en comptes d’haver de pagar la multa econòmica, es demana a Mou-te en Bici que suggereixi voreres que es podrien pintar per reservar-hi un espai per a ciclistes. Quan la plataforma faci la seva proposta, l’Ajuntament l’analitzarà tècnicament, i allà on sigui viable s’hi permetrà el pas de bicicletes. A tall d’exemple, els representants de Mou-te en Bici van dir que serien susceptibles de ser compartits amb els vianants trams de vorera amples, com ara el de davant dels jutjats o algun tram del carrer Migdia. La junta de Mou-te en Bici valorarà avui la proposta i, si l’accepta, procedirà a fer una llista de voreres on consideren aplicable la mesura. Alcalà, per la seva banda, va posar en relleu el creixement de la xarxa per a bicicletes a la ciutat dels darrers anys, i va assegurar que continuaran amb aquesta política amb projectes que ja estan en estudi o execució.
La plataforma reclama que la policia sigui més contundent amb els cotxes que posen en risc els ciclistes, ja sigui perquè no respecten la distància d’un metre i mig quan els avancen, perquè ocupen els carrils bici o perquè pressionen els ciclistes que circulen per la calçada.
El nou tram de carril bici
Corominas va agrair la predisposició del consistori a resoldre el conflicte que s’havia generat per l’inici de les sancions als ciclistes, i va admetre que s’han acceptat alguns dels suggeriments que han anat fent. Va posar d’exemple el nou tram de carril bici al carrer de Santa Eugènia –al sector comprès entre la Punxa i l’avinguda de Josep Tarradellas–. Aquest cap de setmana passat es va començar a treballar en la reorganització d’aquest tram per encabir-hi un carril bici. Tot i que encara falta pintar part de la senyalització horitzontal del carril bici, ahir ja s’hi va poder circular. Amb l’actuació, el carril bici de Santa Eugènia s’estén ara des de la Gran Via de Jaume I fins a la rotonda dels Maristes.