Urbanisme

municipal

urbanisme

Girona canvia per basalt les planxes de metall de la vorera de Santa Clara

Els veïns havien reclamat la retirada perquè relliscaven quan estaven molles

S’aprofitarà l’obra per substituir també l’enllumenat per un de més sostenible

Les brigades municipals de l’Ajuntament de Girona van començar fa uns dies a canviar les planxes metàl·liques de les voreres del carrer Santa Clara per lloses de basalt. Aquesta intervenció té per objectiu millorar la seguretat dels vianants. L’associació de veïns del Mercadal ho havia demanat al consistori perquè consideraven que les planxes relliscaven quan eren molles.

La substitució de les planxes es farà en tres fases al llarg dels pròxims mesos a fi de reduir-ne les afectacions. La primera fase és la substitució de les planxes del tram comprès entre el carrer Nou i el carrer del Perill. S’espera que duri un mes aproximadament. La segona fase forma part d’un dels projectes escollit pels veïns en el pressupost participat del 2017. La darrera fase serà per reemplaçar els elements metàl·lics de la zona de davant de la Central del Molí, que actualment està en obres per fer servir l’edifici per a dependències municipals.

Una prova pilot

Fonts de l’Ajuntament diuen que el canvi de les planxes es justifica també pel mal estat en què es troben. S’ha optat per lloses de pedra basàltica per la seva duresa i resistència, i perquè és antilliscant. A més, té certa coherència amb els materials en altres carrers del Barri Vell, on també s’ha fet servir aquest tipus de llosa. El 2015 es va fer una prova pilot de substitució de les planxes metàl·liques per pedra basàltica al tram del carrer Santa Clara entre l’avinguda de Sant Francesc i el carrer Nou. Segons el regidor d’Urbanisme, Activitats, Mobilitat i Via Pública de l’Ajuntament de Girona, Joan Alcalà, el canvi va tenir una bona acollida i ha donat bons resultats “tant per la seguretat en la mobilitat com per l’embelliment de la zona”. La compra de les lloses de pedra basàltica per a la primera fase ha costat 16.090,36 euros (IVA a part).

Aprofitant l’actuació les brigades també canviaran les columnes d’enllumenat i els llums actuals del carrer per uns altres de “més moderns i sostenibles”. Són, en total, dinou punts de llum.

LA FRASE

Era una demanda dels veïns des de feia temps per evitar el risc que representaven les planxes metàl·liques
Joan Alcalà
regidor d’Urbanisme, Activitats, Mobilitat i Via Pública de Girona

LA XIFRA

16.090
euros
costen les lloses del primer tram que se substitueix, entre els carrers Nou i Perill.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia