Urbanisme

Infraestructures

El desdoblament de la C-260, obert per Setmana Santa

Els 750 metres ja tenen l’asfalt definitiu, la retolació està col·locada i a hores d’ara ja només falten detalls i la senyalització pintada

Els treballs s’hauran allargat 27 mesos, onze més dels previstos

Els treballs de desdoblament de la C-260, la carretera de Figueres a Roses a l’altura de Vilatenim, s’acabaran finalment abans de Setmana Santa, de manera que finalment s’hauran allargat 27 mesos, onze més dels previstos en el moment que van començar les obres, el gener del 2016. Aquesta setmana s’ha estès finalment l’asfalt definitiu tant en el tronc central com en les vies de servei laterals, vials que ara ja estan pendents només de rebre la pintura de senyalització que els deixarà acabats definitivament. Ahir també s’estava treballant en el formigonatge compactant de la protecció central mitgera situada entre els quatre carrils centrals. En el tronc principal desdoblat, que fa 750 metres, faltaria resoldre també l’enjardinament de la separació entre el tronc central i els dos vials de servei laterals. En el conjunt dels treballs de desdoblament s’estan acabant també els vials nord. Ahir, les màquines estaven intensificant les feines d’asfaltatge al vial situat més a prop del Far d’Empordà.

En concret, estaven treballant en l’asfaltatge prop del túnel sota l’N-II que connecta el polígon industrial i l’avinguda del Parc del Manol. També estaven preparant el paviment per a l’asfaltatge al vial que connecta la rotonda que dirigeix cap al nou túnel amb el vial de servei del desdoblament que va direcció Roses.

El vial nord, que comença prop del concessionari Nissan –és perpendicular a la C-260, està situat al principi del desdoblament i va paral·lel a l’N-II–, permet donar continuïtat a la calçada lateral nord del desdoblament fins al camí vell de Vilatenim. Es tracta d’un vial de 240 metres format d’un sol carril de 4 metres d’amplada i una vorera de dos metres.

El vial sud és el que dona al vessant del Far d’Empordà i està molt proper al riu Manol. Discorre paral·lelament a la C-260 i té una llargària de 550 metres des de la rotonda del final de l’avinguda Parc del Manol fins a la zona industrial i servirà per connectar directament Vilatenim amb l’interior de Figueres sense haver de passar per l’enllaç actual de connexió amb l’N-II, que serà a partir d’ara el sector més feble d’aquesta xarxa viària en no haver-se executat el desdoblament de l’N-II i, per tant, amb uns accessos que no absorbiran més del que absorbien fins ara.

El tronc central desdoblat està format per dos carrils en cadascun dels sentits de circulació de 3,2 metres d’amplada amb un voral interior d’un metre, que és el que s’estava acabant de formigonar ahir. Les calçades de serveis tenen una amplada de 4 metres i s’han fet servir, una d’anada i l’altra de tornada, com a vials principals des de principi d’any mentre s’estava treballant al tronc central. Entre el tronc central i els vials de servei hi haurà una zona enjardinada que s’ha d’acabar i que fa 1,6 metres.

El desdoblament ha separat físicament Vilatenim de la zona comercial. Per això, s’ha habilitat una passarel·la que ja fa unes setmanes que és oberta a l’altura del carrer Baladres. Té un tram central de 24 metres i dos laterals de 18 i 14 metres des d’on surten les rampes de baixada i les escales.

El cost total de les obres de desdoblament ha estat de 16,9 milions d’euros i al voltant de 8 milions van servir per executar les expropiacions de les finques que es van haver d’adquirir per derruir-les i fer espai per als vials.

LA XIFRA

16,9
milions d’euros.
En el cost total de les obres hi ha també el preu de les expropiacions, que és d’uns 8 milions.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

L’Escala rehabilita el cementiri marí amb 125.000 euros

L’ESCALA
ROGER GASULL
APICULTOR I GERENT D’ARNIA APICULTORS SL

“Hem trobat el primer niu d’abella asiàtica a la Península”

MONTBLANC
Infraestructures

La Pilastra; més d’un any d’obres

Bescanó

Millores a la connexió entre Font-rubí i Camprodon pel Ritortell

Camprodon

Millores a l’accés viari sud de la ciutat de Banyoles

Banyoles

Un pou nou refà la captació del vell, a Fontanilles

forallac / la bisbal
opinió

Transformació pel canvi climàtic: Catalunya hi serà

Conseller de Territori i Sostenibilitat

Comencen a muntar l’esquelet per reconstruir el pont del Dimoni de Girona

girona

El Pallars es mobilitza contra la mineria al parc natural

ISIL