Urbanisme

Infraestructures

El desdoblament de la C-260, obert per Setmana Santa

Els 750 metres ja tenen l’asfalt definitiu, la retolació està col·locada i a hores d’ara ja només falten detalls i la senyalització pintada

Els treballs s’hauran allargat 27 mesos, onze més dels previstos

Els treballs de desdoblament de la C-260, la carretera de Figueres a Roses a l’altura de Vilatenim, s’acabaran finalment abans de Setmana Santa, de manera que finalment s’hauran allargat 27 mesos, onze més dels previstos en el moment que van començar les obres, el gener del 2016. Aquesta setmana s’ha estès finalment l’asfalt definitiu tant en el tronc central com en les vies de servei laterals, vials que ara ja estan pendents només de rebre la pintura de senyalització que els deixarà acabats definitivament. Ahir també s’estava treballant en el formigonatge compactant de la protecció central mitgera situada entre els quatre carrils centrals. En el tronc principal desdoblat, que fa 750 metres, faltaria resoldre també l’enjardinament de la separació entre el tronc central i els dos vials de servei laterals. En el conjunt dels treballs de desdoblament s’estan acabant també els vials nord. Ahir, les màquines estaven intensificant les feines d’asfaltatge al vial situat més a prop del Far d’Empordà.

En concret, estaven treballant en l’asfaltatge prop del túnel sota l’N-II que connecta el polígon industrial i l’avinguda del Parc del Manol. També estaven preparant el paviment per a l’asfaltatge al vial que connecta la rotonda que dirigeix cap al nou túnel amb el vial de servei del desdoblament que va direcció Roses.

El vial nord, que comença prop del concessionari Nissan –és perpendicular a la C-260, està situat al principi del desdoblament i va paral·lel a l’N-II–, permet donar continuïtat a la calçada lateral nord del desdoblament fins al camí vell de Vilatenim. Es tracta d’un vial de 240 metres format d’un sol carril de 4 metres d’amplada i una vorera de dos metres.

El vial sud és el que dona al vessant del Far d’Empordà i està molt proper al riu Manol. Discorre paral·lelament a la C-260 i té una llargària de 550 metres des de la rotonda del final de l’avinguda Parc del Manol fins a la zona industrial i servirà per connectar directament Vilatenim amb l’interior de Figueres sense haver de passar per l’enllaç actual de connexió amb l’N-II, que serà a partir d’ara el sector més feble d’aquesta xarxa viària en no haver-se executat el desdoblament de l’N-II i, per tant, amb uns accessos que no absorbiran més del que absorbien fins ara.

El tronc central desdoblat està format per dos carrils en cadascun dels sentits de circulació de 3,2 metres d’amplada amb un voral interior d’un metre, que és el que s’estava acabant de formigonar ahir. Les calçades de serveis tenen una amplada de 4 metres i s’han fet servir, una d’anada i l’altra de tornada, com a vials principals des de principi d’any mentre s’estava treballant al tronc central. Entre el tronc central i els vials de servei hi haurà una zona enjardinada que s’ha d’acabar i que fa 1,6 metres.

El desdoblament ha separat físicament Vilatenim de la zona comercial. Per això, s’ha habilitat una passarel·la que ja fa unes setmanes que és oberta a l’altura del carrer Baladres. Té un tram central de 24 metres i dos laterals de 18 i 14 metres des d’on surten les rampes de baixada i les escales.

El cost total de les obres de desdoblament ha estat de 16,9 milions d’euros i al voltant de 8 milions van servir per executar les expropiacions de les finques que es van haver d’adquirir per derruir-les i fer espai per als vials.

LA XIFRA

16,9
milions d’euros.
En el cost total de les obres hi ha també el preu de les expropiacions, que és d’uns 8 milions.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
El temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Tarda sense canvis

Barcelona

Gairebé acabat el túnel sota l’aeroport del Prat

BARCELONA

Europa exigeix més entesa per al corredor mediterrani

BARCELONA

Seients nous al teatre de Figueres, per 400.000 euros

FIGUERES

Sant Jaume insisteix en el traspàs del tram urbà de la carretera

SANT JAUME DE LLIERCA

Junts per Banyoles no veu un model de ciutat en el nou POUM

BANYOLES

L’Ajuntament de Vidreres inverteix més de set milions d’euros aquest mandat

vidreres
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel poc ennuvolat per dimarts

Barcelona

Ripoll comença a treballar amb la banca ètica

RIPOLL