Urbanisme

Comença la reforma de la plaça del Mig d’Olot, que ha d’estar acabada al juliol

Amb les obres es volen solucionar els problemes estructurals del recinte i convertir-lo en un espai per fer-hi estada, i que deixi de ser un lloc de pas

Per als vianants, la plaça del Mig d’Olot és un vial pràctic i funcional que facilita els moviments pel centre. No ha estat mai, però, un lloc agradable on estar-s’hi una estona, malgrat els esforços de les dues cafeteries de la zona, que hi solen posar taules i cadires. El projecte, que es començarà a executar aquesta setmana, signat per l’arquitecte olotí Daniel Mallarach, vol donar-hi un ambient més càlid, mitjançant bancs per seure-hi, zones enjardinades i una il·luminació millor, entre altres recursos. Però tan important com l’aspecte és una millora substancial del vessant estructural que es preveu en el projecte, amb l’eliminació dels problemes d’humitat i filtracions (deguts al deteriorament del paviment i la capa asfàltica) i la supressió de les barreres arquitectòniques.

Restriccions

Mentre durin les obres, no serà fàcil creuar la plaça. En una primera fase es treballarà a la rampa i al centre del recinte. D’alternativa, els vianants podran fer servir les escales i ascensors que comuniquen el vial i les plantes subterrànies, però només en horari comercial. La resta del dia i els festius, estarà tancat.

Si no hi ha retards, la reforma estarà enllestida al juliol. El cost serà de 319.440 euros, que aporten l’Ajuntament i la comunitat de propietaris.

LA DATA

1978
és l’any
en què es va lliurar el projecte de la plaça del Mig, redactat per l’equip d’arquitectes de Miquel Capdevila.

No es refereix a l’avió soviètic

Per Olot circula la història –verídica segons uns, llegenda segons altres– que en el moment que algú va proposar el nom de “del Mig” per batejar la nova i cèntrica plaça, a principis de la dècada dels vuitanta, un regidor –d’un partit més aviat de dretes i espanyolista– va protestar perquè creia que era fer un homenatge al conegut model d’avió de combat de l’URSS, que s’escriu igual. Li van contestar que aquella associació d’idees la devia fer poca gent, però no van acabar de convèncer l’home.

La plaça i els edificis que l’envolten es va construir el 1985 a l’immens solar que havia ocupat fins poc abans l’Anònima de Transports. El projecte, redactat el 1978 per l’equip de l’arquitecte Miquel Capdevila, va unir per primer cop amb un pas per a vianants la zona de la plaça Mercat i Sant Esteve. La via conté dos passos per sota dels edificis i, com a element principal, la plaça, al voltant de la qual hi ha comerços, oficines i habitatges. Als nivells inferiors s’hi va fer una galeria comercial i un pàrquing.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona