Urbanisme

Arenys de Munt dibuixa la nova riera i debat si vol el pont

Els veïns hi poden fer aportacions a través del web municipal

El govern local tindrà el projecte a final de mes

A l'agost l'Ajuntament va encarregar a la mateixa empresa que va projectar la urbanització de la part alta de la riera, el despatx d'arquitectes Xavier Llistosella, el dibuix d'un nou tram entre el rial Bellsolell i el polígon del Torrent d'en Puig. Segons explica l'alcalde, Joan Rabasseda (ERC), la intenció és aprovar a final d'any el projecte després de debatre la proposta que la setmana que ve tindran al damunt de la taula.

La remodelació continuarà el tram ja urbanitzat, però hi ha aspectes importants a resoldre en un punt cèntric com és la connexió amb la plaça de l'Església. També s'ha de veure com es defineix l'entrada de vehicles des de la carretera i si es mantenen tant el plàtan de grans dimensions com el pont de vianants, un cop ja canalitzada la riera.

La supressió del pont, tal com es va exposar en el consell d'urbanisme, genera debat entre els qui defensen que ja és un element identitari, tot i que no té cap valor arquitectònic. La passarel·la de formigó per creuar quan hi ha rierades es va reconstruir el 2006, després que una formigonera hi quedés encastada. Les obres llavors van costar 86.622 euros.

Les propostes dels consells d'urbanisme i de la riera, sobre el pont i altres punts com ara l'amplada de les voreres, els escocells dels arbres i els aparcaments, es recolliran en el projecte.

Debat virtual

L'Ajuntament ha obert una bústia de suggeriments sobre la riera a través del web municipal, perquè els veïns hi diguin la seva. Segons l'alcalde, tot i disposar en breu d'un projecte, encara hi haurà temps per incloure suggeriments dels veïns abans de la seva aprovació, prevista per final d'any. La previsió és adjudicar els treballs a una empresa el primer semestre de l'any que ve.

LA XIFRA

86.622
són els euros que va costar reconstruir el pont quan el 2006 hi va quedar encastada una formigonera.

Avançant per trams i segons el finançament

La urbanització es farà per fases i, condicionada pel finançament, s'anirà avançant fins a l'entrada del polígon. En un primer tram s'arribarà fins al carrer de la Rasa. L'Ajuntament haurà d'incloure en el pressupost que vol aprovar abans no acabi l'any una partida per tirar endavant les obres. Els treballs, tal com s'ha fet en el primer tram –amb un cost d'1,5 milions d'euros–, es finançaran amb les contribucions especials que pagaran els veïns, que representen una aportació d'un 23% del cost d'urbanització.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona