Serveis

Blanes vol integrar-se a l'ATM de Girona i Barcelona

L'Ajuntament aprova per unanimitat una proposta d'ICV-EUiA per demanar-ho a la Generalitat

També pretén desencallar el carril bus entre Blanes i Lloret, i el bus nocturn de la Selva Marítima

El ple de l'Ajuntament de Blanes va aprovar per unanimitat demanar al Departament de Territori i Sostenibilitat la inclusió de la Selva Marítima i l'Alt Maresme en l'àrea tarifària integrada (ATM) de Girona i Barcelona, fent-ho extensiu al transport urbà i interurbà, i recuperar –de manera conjunta amb les poblacions de Tossa i Lloret de Mar– un servei de bus nocturn entre Blanes, Tossa i Lloret.

La proposta va ser plantejada pel regidor d'ICV-EUiA Víctor Catalan, i també insta la Generalitat a allargar els serveis de rodalies directes entre Blanes i Girona també als caps de setmana durant tot l'any, recuperar els serveis semidirectes en la línia R-1 de rodalies entre Blanes i Barcelona. Finalment, també demana al Parlament que assigni una partida pressupostària per a l'execució del carril bus Blanes-Lloret. “Aconseguim que algú que ve de Girona pugui arribar en un punt i agafar un bus urbà i només hagi de pagar un sol bitllet”, va explicar Catalan. Pel que fa al bus nocturn, va explicar que actualment no hi ha cap alternativa de transport públic nocturn entre Blanes, Lloret i Tossa, “i no són pocs els que es desplacen per aquests municipis”. Respecte del carril bus, va recordar que és un projecte que fa molts anys que està encallat, i que permetria “que un autobús no tardés una hora i deu minuts a arribar a Lloret des de Blanes” com passa ara, va explicar el regidor. Catalan va reivindicar que fa uns anys parcialment van aconseguir el tren directe entre Blanes i Girona, entre altres coses per una moció des de l'Ajuntament. El regidor del PP, Salvador Tordera, va reivindicar la seva gestió en la consecució del tren directe, mentre que Jaume Pujadas (CUP) va demanar que s'afronti un pla de mobilitat global del municipi. El regidor de Mobilitat, Albert Sanz (ERC), va manifestar que parlaran amb Renfe i Transports Pujol (encarregat del transport urbà, en pròrroga), i amb la Generalitat per la tarifa integrada.

Unanimitat que es necessita més policia

El punt per cobrir de forma immediata cinc places d'agent de la Policia Municipal per posar en marxa el nou model policial 2016-2019 va tenir el suport de tots els grups, si bé alguns van expressar dubtes. Jordi Urgell (Batega) va afirmar que cinc places són insuficients, i en el mateix sentit es va expressar Joan Salmerón (ICV-EUiA), que, a més, va dubtar que hagin d'assumir tasques administratives com pretén l'equip de govern, ja que amb la feina actual no donen l'abast.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.