La via verda de Palamós a Platja d'Aro farà més de 13 quilòmetres i costarà més de dos milions d'euros

Passarà per la carretera de la costa i acabarà unint Palafrugell amb Ripoll

La major part de la nova via verda anirà al costat de la carretera que va de s'Agaró fins a Palamós, la C-253, creuant el poble de Platja d'Aro. El tram de s'Agaró a Platja d'Aro serà un ramal del tram principal del carril bici que surt de Platja d'Aro i en arribar al riu Ridaura passa per sobre la mota recentment executada i condicionada fins arribar a Castell d'Aro, on connecta amb la via verda de Sant Feliu de Guíxols a Girona, i que segueix cap a Olot i Ripoll.

Creuarà el nucli urbà de Platja d'Aro per dins, pel carrer paral·lel al passeig marítim, fins arribar a l'antiga discoteca Maddox. Després el carril bici tornarà a agafar la carretera fins a dalt la pujada del mas Vilar, a Calonge. A dalt la pujada d'en Vilar, trencarà a la dreta per anar cap a Torre Valentina, a primera línia de mar. I seguirà així cap a Sant Antoni. En passar per aquest poble costaner, a l'altura de la plaça de Catalunya, es preveuen dos ramals. Així, per anar cap a Palamós es passarà pel carrer Sant Antoni, paral·lel al passeig marítim, i per anar cap a Platja d'Aro, per la zona de vehicles del mateix passeig.

Abans d'entrar al nucli de Palamós, el nou carril bici agafarà la variant. En aquest tram, aprofitant la carretera vella de Palamós a Calonge es farà un ramal fins a la vila de Calonge, tram que no es preveu en aquest projecte

La via principal continuarà voltant la vila de Palamós, passant per sobre la mota de la riera de l'Aubi. El nou carril bici acabarà on comença el tram ja existent de Palamós a Palafrugell, al costat de la gasolinera de Sant Joan de Palamós, inaugurada a primers d'aquest any.

La redacció del projecte, per 107.000 euros

La Generalitat, com ja es va comprometre a fer quan va inaugurar el tram de Palafrugell a Palamós, ha posat a licitació la redacció del projecte constructiu de la via verda entre Castell-Platja d'Aro i Palamós en tres trams per 107.000 euros. El primer, amb un preu de sortida de 25.862,07 euros, abraça la zona des de s'Agaró fins a l'entrada de Platja d'Aro i de la sortida de Platja d'Aro al trencant de l'antiga discoteca Paladium, al giratori on hi ha un pi gegant. Aquest tram fa 3.100 metres i es preveu que tingui un cost d'execució de 450.000 euros.

El segon tram, pel mateix preu que l'anterior, va des del giratori esmentat fins a dalt de la pujada del mas Vilar, ja al terme de Calonge. Aquest tram, que passa tot per la carretera C-253, fa 2.100 metres i es preveu que tingui un cost d'execució de 360.000 euros. Es pensa que aquest tram serà molt favorable per a tota la gent dels càmpings, hotels i apartaments que va a peu fins a Platja d'Aro. La complicació rau en el fet que hi ha un pont a l'altura del càmping Cala Gogó, que s'haurà d'eixamplar.

I el tercer tram, i el més llarg, tindrà un preu de sortida també més alt, 55.258,62 euros, i abraça des de dalt de la pujada d'en Vilar fins a connectar amb el carril bici de Palamós a Palafrugell, després de passar per la major part de la badia de Sant Antoni. Aquest tram fa 8.100 metres i té un cost d'execució d'1.350.000 euros.

Emili Mató, gerent del Consorci Vies Verdes de Girona, que serà l'organisme que gestionarà aquesta nova via verda, com ja fa amb la resta que hi ha a la demarcació, va explicar que les obres del projecte podrien començar passada la temporada estival del 2010. Això faria que l'obra pogués entrar totalment en servei al llarg del 2011.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.