Infraestructures i serveis

Barcelona demanarà explicacions per una avaria que va inutilitzar el Bicing durant més de 12 hores

L'empresa municipal Barcelona Serveis Municipals (B:SM) sol·licitarà un informe exhaustiu a la concessionària del Bicing, Clear Channel, sobre l'avaria que va inutilitzar el servei des de dilluns a la tarda i durant més de dotze hores, i que, de fet, encara va donar alguns problemes als usuaris ahir, durant tot el dia. Segons va informar a EFE un portaveu de B:SM, els usuaris no van poder retirar bicicletes des de les quatre de la tarda de dilluns i fins a mitjanit, i des de les cinc de la matinada fins a dos quarts de deu d'ahir.

Culpa de la pluja

La pluja que van caure a la capital catalana va causar pujades i baixades de tensió del servidor informàtic del Bicing, que es va acabar col·lapsant just a primera hora de la tarda. El col·lapse, segons la versió que ha facilitat B:SM, va inhabilitar la comunicació entre el servidor i les estacions que hi ha arreu de la ciutat, amb la qual cosa els usuaris podien tornar les bicicletes, però no agafar-ne.

En espera de poder reparar el servidor original, el subministrament elèctric s'ha connectat a un altre servidor, dotat d'una xarxa de fibra òptica de menor capacitat que va causar alguna incidència menor durant el dia d'ahir. L'Ajuntament confia que durant la passada matinada s'hagi pogut restablir la comunicació amb el servidor original, una feina que s'haurà fet aprofitant l'horari d'aturada del servei. Ahir, BS:M va anunciar la seva intenció de demanar explicacions a l'empresa concessionària.

L'avaria va agafar desprevinguts els usuaris del Bicing, que en els últims mesos havia aconseguit reduir de manera dràstica la xifra d'incidències.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.