Infraestructures i serveis

Les administracions ofereixen 14 milions a Ryanair perquè mantingui la base a Reus

A més del mig milió extra anual anunciat pel govern fins al 2013, el territori hi aportaria 250.000 euros més

El secretari per a Mobilitat del govern, Manel Nadal, anunciava en acabar la reunió del comitè de rutes de dilluns –entre representants de la Generalitat, la Diputació, les cambres i els ajuntaments de Reus i Tarragona– que el govern augmentaria de mig milió anual –fins als 2,25– la seva aportació a l'aeroport fins al 2013. També va avançar que els ens territorials haurien de fer un «esforç suplementari», que fonts properes a la reunió xifraven ahir en 250.000 euros més, els quals caldria afegir al milió que ja hi aporten ara. En total, 3,5 milions durant quatre anys a canvi que Ryanair mantingui la base operativa que va obrir al Camp arran del conveni del 2008, amb el mínim de 93 rutes en període estival que es va pactar llavors. Una xifra que l'any passat va superar amb escreix, però que enguany podria assolir ben just, si és que hi arriba.

Pèrdues de 4,5 milions

La proposta s'ha enviat ara a l'empresa, que d'entrada podria estar demanant, segons les mateixes fonts, uns 4,5 milions l'any, en què calcula les seves pèrdues a Reus. «Ryanair demana molt, i la veritat és que té força per fer-ho», admeten aquestes fonts. La Generalitat –a través de l'ens autònom Aeroports Públics de Catalunya– i la Diputació –a través del Patronat de Turisme– seran ara els únics interlocutors amb la companyia, tot i que ahir cap de les parts no va confirmar els termes de la negociació. En tot cas, l'alcalde de Reus, Lluís Miquel Pérez, ja havia reconegut dilluns que la continuïtat de Ryanair «al final és una qüestió econòmica, que també té límits legals i pressupostaris». Pel que fa a les aportacions màximes de l'administració, és clar.

Entretant, des de la Cambra de Reus es limitaven a apuntar ahir: «La nostra prioritat és potenciar l'aeroport, i en aquest sentit l'acord amb Ryanair és estratègic.» «Per això seguirem treballant en aquesta línia», concloïen. En termes semblants s'expressava el president de la Cambra de Tarragona, Albert Abelló, que demanava a la Generalitat «que es posi les piles», i lamentava: «Ha invertit molts milions a Lleida en una gran campanya de promoció, i sembla que la resta som plats de segona». Abelló, així, evita «tirar pedres» a Alguaire, però recordava al govern que Reus «té més d'un milió i mig de passatgers, mentre allà les previsions parlen de mig milió com a molt».

Donen per fet que a l'estiu ja operarà al Prat

Diverses fonts han donat gairebé per fet aquests dies que Ryanair operarà des de l'aeroport del Prat, i fins i tot hi posen data: «Abans del juny.» La companyia hi podria obrir diversos vols a l'Estat, a més del pont aeri amb què s'havia especulat, fet que podria perjudicar les rutes des de Reus. «A Catalunya hi ha quatre aeroports i al cap i a la fi no hi ha tantes companyies –temen–, així que si Ryanair opera a Barcelona anirà en detriment dels altres.»

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.