Infraestructures i serveis

La Generalitat proposa allargar el Metro del Vallès amb dues estacions fins a Castellar

L'estudi informatiu preveu un cost de 320 milions d'euros, 4,5 km de línia i parades al Pla de la Bruguera i a l'Espai Tolrà

L'arribada dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a Castellar del Vallès fa avui un altre pas endavant amb la publicació del seu estudi informatiu. El director general del Transport Terrestre de la Generalitat, Manuel Villalante, no vol precisar cap calendari perquè, «igual com tot, depèn del finançament», però sí que destaca que, segons el Pacte Nacional d'Infraestructures, «l'inici de l'actuació seria abans del 2016». Tot i això, recorda que «l'aprovació d'aquest estudi, si tot va bé, serà a finals de l'estiu o a la tardor»; que la redacció del projecte constructiu «pot durar un any o un any i mig», i que una obra d'aquesta envergadura «sol tardar uns quatre anys» a ser un realitat.

El projecte del Departament de Política Territorial i Obres Públiques, quan encara falten les possibles al·legacions d'entitats, particulars i administracions, preveu el perllongament del Metro del Vallès a partir de les futures cotxeres de Ca n'Oriac, l'última estació de les cinc que tindrà Sabadell. A partir d'aquí, la nova via seguirà un recorregut de 4,5 km i passarà pel carrer de Prada, continuarà en corba pel costat oest del sabadellenc barri de Can Deu, i creuarà tot seguit la carretera B-124, des d'on la seguirà en paral·lel fins a connectar amb les dues estacions plantejades: al Pla de la Bruguera, a l'altura del carrer del Bages, i a la plaça de la Fàbrica Nova.

Aquesta està considerada la millor opció perquè, entre altres coses, segons Villalante, quasi no afecta cap habitatge de Can Deu; l'impacte ambiental dels viaductes és mínim en ser de poca altura per sobre del riu i del torrent, i les estacions, per la seva morfologia, estaran situades en dos llocs de fàcil construcció. Es descarta, en aquest sentit, l'ús de la tuneladora per donar continuïtat a través de la ronda de Tolosa. La del Pla de Bruguera estarà adaptada a persones que tenen reduïda la mobilitat, tindrà ascensors i escales fixes i mecàniques a l'exterior i a l'interior, i donarà servei a unes 1.200 persones diàriament. La de la plaça de la Fàbrica Nova, que també serà subterrània, disposarà d'unes funcionalitats similars i està pensada per a 8.100 viatgers al dia, aproximadament.

El desdoblament de la carretera ja està previst

L'estudi informatiu que avui es publica al Diari Oficial de la Generalitat ja preveu l'espai reservat al desdoblament de la carretera B-124, que també s'ha de portar a terme els pròxims anys. Tot i això, una execució i l'altra es portaran a terme de manera coordinada però paral·lela, i Villalante no sap quina s'acabarà abans. A l'estació del Pla de la Bruguera s'ha projectat un pas per travessar la carretera, atès que és previst que aquesta sigui la parada que utilitzi la gent de les urbanitzacions, que tindrà espai per aparcar a una banda i a l'altra. La B-124 és utilitzada ara per uns 33.000 vehicles al dia, cosa que representa un 94% de les sortides que es fan a Castellar. Des de l'Ajuntament s'espera que l'arribada dels FGC suposi una lleugera disminució.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.