Infraestructures i serveis

barcelona

La prolongació de l'L4 de La Pau a la Sagrera tindrà estació al carrer Santander

L'obra costarà 130 milions per construir 315 m de túnel, condicionar 2,1 Km ja existents i fer l'estació de Santander

Es reaprofita la cua de maniobres

La prolongació de la línia L4 del metro barceloní des de la banda del Besòs tindrà tres estacions noves, una de les quals ja existeix a la Sagrera però s'utilitza avui per al servei de les línies L9/L10. L'estudi informatiu que ahir publicava el Departament de Política Territorial de la Generalitat preveu la construcció de 315 metres de túnel nou, el condicionament de 2,1 Km ja existents i la construcció de la nova estació de Santander. La línia s'allargarà des de l'actual estació de La Pau, on es construirà un quart ascensor per donar servei a l'andana en direcció a Trinitat Nova –avui només s'utilitza l'andana que funciona com a estació terminal–.

La línia aprofitarà l'actual cua de maniobres terminal de l'L4. En aquest tram de túnel es renovaran les vies i la superestructura i les dues vies terminals passaran a funcionar com a vies generals. La línia continuarà des de la zona de cua de maniobres del carrer de Ca n'Oliva pel nou túnel de 315 metres que s'haurà de construir per enllaçar, a Via Trajana, amb el tram de 2,1 Km ja fet i que avui es fa servir per a les línies L9/L10. El tram de túnel nou es construirà entre pantalles –les tuneladores s'utilitzen per fer túnels llargs– i tindrà una amplada de 8,6 m. El túnel creuarà el carrer de Santander, on es construirà una nova estació. L'estació, de 17,4 m d'ample i 100 de llarg, es construirà a cel obert per mitjà de murs pantalla i disposarà d'un vestíbul únic que donarà al carrer Santander. El túnel nou enllaçarà amb l'existent a Via Trajana. Tenint en compte que l'L9/L10 està dissenyada amb vies i andanes superposades, les dues vies provinents de La Pau hauran d'ascendir, l'una, i descendir, l'altre, per connectar a diferent cota amb el tram ja existent de 2,1 Km –aquest tram el fan servir avui les línies L9/L10 fins a la Sagrera, però en el futur l'utilitzarà l'L4 prolongada–.

L'obra costarà al voltant de 130 milions d'euros i tindrà un termini d'execució de dos anys i vuit mesos. Però no començarà com a mínim fins al 2012 tenint en compte que ara hi ha dos mesos d'informació pública i al voltant d'un any de redacció del projecte constructiu.

LA XIFRA

130
milions d'euros
costarà l'allargament de l'actual L4 des del barri de la Pau fins a l'estació de la Sagrera
32
mesos
duraran les obres per construir el nou tram de línia que enllaçarà amb la futura estació del TAV

Connexió amb el TAV a la Sagrera

La prolongació aproparà molt el Poblenou, Diagonal Mar, el Besòs, la Verneda, Sant Adrià del Besòs o Badalona a la futura estació del tren d'alta velocitat (TAV) de la Sagrera així com a l'intercanviador de Rodalies de Sagrera/Meridiana. Els barris barcelonins estaran a menys de set parades de metro de l'estació dels trens que aniran cap a Madrid, Andalusia o França. També hi seran a poca estona en metro Sant Adrià i Badalona, tot i que, en aquest cas, caldrà fer transbord a La Pau des de la línia L2. El nou tram de l'L4 donarà servei a 43.690 viatgers, segons la previsió de la Generalitat.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.