Infraestructures i serveis

Les claus

El futur per a Girona és ara més complicat

Si es confirmen en el pressupost de l'Estat per al 2011 les taxes que ara mateix té previstes el Ministeri de Foment, el futur per a l'aeroport de Girona es complica. Les diferències respecte del que es paga a l'aeroport de Barcelona seran més importants que ara, però no prou perquè Ryanair es replantegi, ni que sigui mínimament, l'estratègia d'implantació i creixement que s'ha marcat al Prat. La companyia va demanar pagar menys taxes als aeroports secundaris perquè aquests poguessin ser més competitius, i això s'ha donat per exemple a Reus però no a Girona. El motiu del greuge segurament s'ha d'anar a buscar en el volum de viatgers, ja que els 5,2 milions de Girona el 2009 contrasten respecte dels 1,7 de Reus, perquè per infraestructura i situació geogràfica respecte al Prat les condicions dels dos són similars. És més, Girona és dels pocs aeroports que el 2009 va obtenir beneficis, de 12 milions d'euros nets, i això li hauria de permetre precisament reduir taxes. La caixa única d'Aena torna doncs a perjudicar l'aeroport gironí, i a sobre, enmig de les negociacions amb Ryanair, deixa la pilota a la teulada de la Generalitat, la Diputació i la Cambra, que ara encara tindran més difícil trobar un acord satisfactori amb la companyia.