Infraestructures i serveis

infraestructures i serveis

Acord per l'accés del tren al moll Prat

El traçat no interferirà el trànsit de camions de mercaderies pel carrer 4, motiu de desacord fins ara

El port de Barcelona ja té assegurat l'acord per a la connexió ferroviària provisional que permetrà treure les mercaderies des de la nova terminal de Hutchinson al moll Prat, que estarà operativa el 2012 coincidint amb la seva posada en marxa. La solució provisional, anomenada Can Tunis-Est, consisteix a accedir al port pel carrer 4 de la zona d'activitats logístiques (ZAL) fins a connectar amb la via que transcorre en paral·lel al carrer A de la Zona Franca, passant per Can Tunis, on connectarà amb el ramal ferroviari de mercaderies del Llobregat. Així s'acordava ahir en una reunió a la delegació del govern espanyol a Catalunya presidida pel delegat, Joan Rangel, i a la qual van assistir el director general d'Infraestructures Ferroviàries del Ministeri de Foment, Carlos María Juárez; el director general de Transports i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font; el president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, i representants de l'Ajuntament de Barcelona, el Consorci de la Zona Franca, d'Adif i de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). També s'ha acordat redactar un estudi per al possible ús complementari de la infraestructura de FGC i s'ha acordat la constitució d'un grup tècnic, liderat pel Port de Barcelona, que redactarà l'estudi de mobilitat generada per les noves connexions ferroviàries. Segons el delegat del govern, aquesta proposta compleix amb els objectius d'un termini de temps reduït, eficàcia logística i menor afectació al polígon de la Zona Franca de Barcelona.

La proposta de l'Autoritat Portuària traçava l'accés ferroviari fins al moll Prat a través del carrer 4, una opció a què s'oposava el Consorci de la Zona Franca en nom de les empreses que operen en aquest carrer –Mercabarna, Nissan i Makro, entre d'altres– perquè preveien un problema de congestió de camions de mercaderies com a conseqüència del trànsit de trens que s'hi generarà. L'acord permet desencallar un projecte urgent per al moll Prat tenint en compte que Hutchinson Port Hòlding, el major operador de contenidors del món, hi posarà en marxa la seva terminal l'any que ve.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.