Infraestructures i serveis

Jordi Serra diu que els beneficis de la B-500 compensaran un possible peatge

CiU i ERC, socis de govern, reiteren el seu rebuig que es cobri per l'ús d'aquesta infraestructura

A través d'un comunicat, el PSC de Badalona celebra que la construcció del túnel de la Conreria «pugui ser en aquests moments objecte de debat polític gràcies al fet que l'actual govern de la Generalitat ha decidit tirar endavant un projecte vital i estratègic que serà molt positiu per a Badalona i per a tot el Barcelonès Nord». El primer secretari dels socialistes a Badalona (actual alcalde de la ciutat) recorda que el projecte que José Montilla es va trobar l'any 2002 sobre la taula «era un vial de gran impacte que preveia un túnel de només un quilòmetre». El plantejament en què treballa el govern actual, segons Serra, «és el d'un vial eficient, treballat i acordat amb Badalona i la resta de municipis implicats, i més respectuós perquè el túnel que es preveu és de més de 3 quilòmetres».

Per Jordi Serra la nova B-500 «generarà riquesa a l'economia de la ciutat», i alhora serà un projecte «molt beneficiós per a Badalona» perquè el govern de la Generalitat ha atès les aportacions que li han fet, com ara els accessos directes des de la C-31 a través del torrent de Vallmajor. El líder dels socialistes badalonins es mostra convençut que els beneficis que comportarà el túnel de la Conreria «seran, segur, molt superiors als 0,5 euros que podria costar un peatge que la Generalitat estudia per regular el volum de trànsit potencial que absorbirà».

CiU i ERC s'hi oposen

El soci majoritari de govern a l'Ajuntament de Badalona –CiU– defensa una opinió contrària a la dels socialistes en aquest projecte. Així, la formació nacionalista refusa que la infraestructura esdevingui de peatge i considera una «excusa» les afirmacions del secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal (PSC), que fa uns dies va comentar que si el túnel de la B-500 és gratuït es col·lapsarà, mentre que si és de pagament la mobilitat només es reduirà un 30% o 40%. Pel president de CiU a Badalona, Ferran Falcó, l'existència d'un peatge «no elimina el risc de col·lapse, com ho demostren les cues diàries a Vallvidrera o els episodis que es donen a l'AP-7». El primer tinent d'alcalde també critica l'actual projecte de la via, en el sentit que Badalona acollirà «una nova entrada a Barcelona, pensada per descongestionar el nus de la Trinitat, i no una carretera per millorar la comunicació entre la ciutat i part de la plana del Vallès».

D'altra banda, ERC de Badalona va tornar a reclamar ahir que la via sigui lliure de peatge, tot proposant, en paraules del diputat al Parlament Uriel Bertran, que «amb l'espoli fiscal que l'Estat manté amb Catalunya n'hi ha prou» per pagar els 400 milions d'euros que estima que costarà fer la via. «És una gran obra i mentre pensem com s'ha de fer hi ha temps per buscar finançament sense carregar els contribuents», hi va afegir Beltran, que, com la resta de dirigents locals d'Esquerra, confia que la «pressió social» serveixi per garantir la gratuïtat d'aquesta infraestructura.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.