L'EMT retirarà els expenedors de tiquets de bus que va instal·lar fa dos anys perquè ja estan obsolets
L'any 2004 l'empresa tarragonina les va adquirir per 225.000 euros
Gairebé no hi ha hagut temps material perquè es deteriorin, però la realitat és que ja no serveixen. Per això, per mirar de no perdre més diners, l'empresa de transports de Tarragona ha decidit que la millor solució és vendre-les, tot i ser conscient que, de compradors, tampoc li'n sobraran, ja que l'única utilitat que tindrien aquests quinze aparells seria per donar tiquets a un pàrquing. A més, de superfície, ja que només funcionen amb energia solar. Ara mateix, però, l'EMT està en converses amb una empresa de Castelló i, segons va explicar el gerent Mario Cortés, les dues parts estan negociant els termes econòmics d'una hipotètica venda. Un cop s'arribi a un acord, l'empresa compradora les retirarà.
Una fortuna
De les quinze màquines que va adquirir l'empresa municipal el 2004 i que van suposar una despesa de 225.000 euros, als carrers n'hi ha una desena d'instal·lades des del 2008, mentre que les altres agafen pols a les dependències de l'empresa, òrfenes de funcionament. El més curiós és que des de l'abril de l'any passat, amb l'entrada en vigor dels nous títols de l'EMT i dels abonaments recarregables, aquestes màquines vermelles s'han convertit en un element més de decoració en diferents punts de la ciutat. Això, a part dels maldecaps i de les complicacions que han provocat, principalment per la poca autonomia i que, segons el responsable de l'EMT, les plaques solars no donaven energia suficient perquè la màquina fes les operacions més comunes durant tot el dia, «com estar connectada a un mòbil o a través del sistema GPRS». Com que tampoc no torna canvi, això faria que el pagament només es pogués fer amb monedes, un fet que suposaria un autèntic calvari per a l'usuari. «Ningú porta 13 monedes d'un euro», va exemplificar Cortés.
No hi ha solució
Malgrat això, des de Tarragona es va preguntar a l'empresa fabricant de les màquines, la francesa Parkeon, què costaria adaptar els expenedors al sistema actual, però no hi ha solució. «No es van atrevir a donar-nos el preu, i jo els he de creure. Mai hauríem pogut recuperar la inversió», va admetre Cortés, conscient que l'operació que van fer els anteriors responsables de l'EMT –durant el mandat de Joan Miquel Nadal– no va ser la més encertada.