Infraestructures i serveis

La indignació omple les andanes

Els usuaris critiquen l'actitud dels maquinistes, que consideren “desproporcionada”

Els dos dies amb retards posen a prova la paciència dels viatgers de les línies de Renfe

Els passatgers no entenen el conflicte i no volen ser els grans perjudicats

L'oficina d'atenció al client de Renfe a la plaça Catalunya de Barcelona bull d'activitat. Des de fa dos dies, una gernació de viatgers entra i surt de les dependències. N'hi ha de resignats amb la situació. D'altres es mostren molt més indignats. Uns surten contents perquè han aconseguit que els tornin els diners del bitllet. D'altres consideren que la recompensa és molt poca per tot el temps que han perdut. És el cas de Gregorio Ruiz, de Montcada i Reixac. “Aquesta situació és insostenible, no es pot aguantar més”, assegurava. A dins de l'oficina, hi ha moments de nervis i indignació. Alguns usuaris arriben molt tard a la feina i a més s'ha de fer cua per tramitar que et tornin els diners. “A mi al final em faran fora. Ja són dos dies seguits que arribem amb una hora de retard”, continua Ruiz. “Ja és prou difícil la situació dels treballadors perquè a sobre ens ho posin encara més difícil”, hi afegeix.

Les treballadores de l'oficina demanen calma. Des de primera hora del matí que aguanten el xàfec sense alterar-se, però quan alguns passatgers perden els nervis... els toca posar-se serioses. N'hi ha que demanen el llibre de reclamacions i d'altres, justificants per ensenyar a la feina. La situació es calma fins que arriba un altre grup de passatgers. Cada vegada que arriba un tren es repeteix la mateixa imatge: l'oficina s'omple d'usuaris indignats, fan la reclamació, i a la majoria els tornen els diners. N'hi ha que passen de llarg i que ni es paren a recuperar l'import. I així fins que arriba un altre tren. La majoria acumula retards d'una hora. Els trens passen per les estacions però paren durant molta estona a cadascuna i sobretot a dins dels túnels, fet que desespera encara més els usuaris. Aquesta situació del matí s'agreuja encara més a la tarda perquè els combois van excessivament plens, fet que també ha indignat els usuaris.

Els passatgers no entenen el conflicte que té en peu de guerra el col·lectiu de maquinistes i Renfe. Consideren que podrien fer la protesta d'una altra manera. “Podrien aixecar els torns, fer que la gent viatgés amb el tren de manera gratuïta i no castigant els usuaris, que sempre acabem pagant els plats trencats”, opina un grup d'estudiants universitaris, que també arriba tard a les classes del matí. Des de l'oficina d'atenció al client de tant en tant atenen algun turista despistat que es mira amb sorpresa la situació. Les noies que treballen a l'oficina fan cara de cansades i això que només són les dues del migdia. Són moltes hores de tensió i demanen no sortir a la fotografia. Elles expliquen que fan la seva feina i que Renfe està tornant l'import dels bitllets, que quan el tren arriba amb més d'un quart d'hora de retard, ja es pot reclamar la devolució i que la companyia compleix. Tot i la seva eficàcia, els usuaris se'n van enfadats i decebuts perquè ja són dies. Avui, més paciència, perquè el conflicte entre el sindicat de maquinistes i l'empresa continua en un punt mort.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.