Infraestructures i serveis

Infraestructures i serveis

Un tren sobre rodes

El creuament de la via amb la ronda Oest es resol en 14 hores

Una flota de 26 autobusos va ser suficient per minimitzar els efectes del tall de la línia ferroviària de Renfe entre les estacions de Sabadell Sud i Terrassa. L'aturada del servei estava prevista des de primera hora del matí fins a les 14.45 h, moment en què va quedar resolta l'adaptació del creuament de la via amb la ronda Oest de Sabadell, que s'està perllongant. Les obres havien començat a tres quarts d'una de la matinada i, en un temps rècord, 14 hores, 14 metres de via van quedar substituïts i fixats perquè l'autovia en construcció pugui passar per sota.

La connexió alternativa per carretera va aconseguir proporcionar una sensació molt pròxima a la normalitat i els usuaris van poder arribar a qualsevol de les estacions intermèdies, o bé prosseguir el seu itinerari fins a Manresa o Lleida tot reincorporant-se al tren des de Terrassa. “Les coses solen sortir bé quan es poden programar amb temps, amb la roda de vehicles preparada des del minut u”, va dir Antonio Carmona, portaveu de Renfe, que va admetre que “és molt diferent quan s'ha de planificar un operatiu similar per una incidència”.

Precisament, fa dues setmanes, el despreniment d'una roca entre Vacarisses i Viladecavalls, a la mateixa línia 4, va obligar Renfe a recórrer als autobusos per connectar Terrassa i Manresa. De retruc, aquest fet va retardar quinze dies l'operatiu d'ahir, que en qualsevol cas es volia portar a terme en diumenge per qüestions del trànsit. “Arribarem una mica més tard a un dinar familiar que tenim a Manresa, però no hi ha cap problema”, deia en sortir de l'estació de Sabadell Sud la usuària Isabel Bové, que, com és lògic, va agafar un dels autobusos directes fins a Terrassa. L'altra opció prevista permetia arribar per carretera a Sabadell Centre, Sabadell Nord i Terrassa Est. Un equip de 31 persones, distribuïdes entre totes les estacions, s'encarregava d'explicar les alternatives, així com d'agilitzar la transició a l'autobús.

La cursa d'El Corte Inglés a Barcelona va fer augmentar la quantitat de viatgers en relació a un altre diumenge. A efectes pràctics, però, aquest factor tampoc no es va notar gaire. Fins i tot un dels participants –el portuguès Célio Soares, en viatge de negocis a Sabadell–, en el seu retorn va agrair la circumstància per poder anar a peu fins a l'Hotel Verdi: “M'estic entrenant per fer una marató i la distància no m'és dolenta”. Molts dels usuaris ja estaven advertits per la campanya comunicativa dels últims dies i alguns que no, com Abraham López, que tornava d'un creuer, ho van resoldre amb una trucada.

Pel que fa als viatgers que van agafar els autobusos, la majoria, van poder gaudir de totes les facilitats que ofereix un tren, fins i tot la possibilitat de carregar la bicicleta al maleter del vehicle o poder-hi entrar un animal domèstic, cosa que normalment no està permesa. “Es tracta que pràcticament no notin la diferència”, va dir un dels conductors, acostumat a desplegaments similars.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.