La ronda de Tolosa de Castellar tindrà rotondes en lloc de semàfors

L'objectiu és donar més fluïdesa al trànsit i afavorir l'ús de la circumval·lació

Ja fa temps que una de les prioritats de l'Ajuntament de Castellar és desplaçar una part del trànsit que hi ha al nucli urbà cap a la ronda de Tolosa. La percepció que té el consistori és que les cruïlles de semàfors dissuadeixen molts conductors de passar per la circumval·lació, amb la qual cosa l'objectiu que es persegueix és donar més sensació de fluïdesa de pas. A més, tal com destaca el regidor d'Urbanisme, Aleix Canalís, «les rotondes complementaran la que la Generalitat construirà a la carretera B-124», la que va cap a Sabadell, de manera que es podrà reorganitzar el trànsit i oferir un accés més directe cap al nucli antic a través dels carrers del polígon del Pla de la Bruguera.

Les noves rotondes tindran un diàmetre interior d'uns 26 metres, un diàmetre exterior d'uns 50 metres i unes illetes centrals construïdes amb pilones de material plàstic. A cadascuna de les rotondes s'habilitaran dos carrils per a vehicles, que seran de 4,5 metres d'amplada, i també una franja de seguretat de 3 metres.

«Zones 30»

D'altra banda, i també amb l'objectiu d'alentir el trànsit al centre, el consistori posarà en pràctica una experiència pilot de limitació de la velocitat a 30 km/h en alguns carrers de l'Eixample Vell. Concretament –en tot el carrer o en algun tram–, Agustina d'Aragó, Montseny, Alí Bei, Aneto, General Prim, Lluís de Recasens, Dr. Ferran, Joan Maragall i Verdaguer. Pel que fa a les urbanitzacions, ja s'està millorant l'accés a l'Airesol D, i també s'alentirà l'entrada a Can Font i Ca n'Avellaneda.

Contra les barreres arquitectòniques

Una altra de les actuacions importants que estan incloses en el pressupost de 800.000 euros és l'eliminació de les barreres arquitectòniques a l'espai públic. Concretament, s'adaptaran les voreres dels passos de vianants, a partir de guals, situats als carrers de Catalunya, Passeig, avinguda de Sant Esteve, Prat de la Riba, passeig Tolrà i Jaume I. La voluntat que s'ha intentat seguir és la de poder connectar, a través d'itineraris a peu, tots els diferents equipaments municipals que hi ha a Castellar sense cap barrera arquitectònica. També s'adequarà una rampa pavimentada que uneixi l'aparcament del tanatori amb aquest equipament, una obra, aquesta última, que respon a una vella demanda tant de la ciutadania com de l'empresa concessionària del servei funerari, i que permetrà accedir més fàcilment a l'edifici a partir d'una rampa amb un pendent del 8%, 3 metres d'amplada i barana lateral. D'altra banda, s'ampliaran les voreres que falten per arranjar als carrers Roger de Llúria, Sant Sebastià i del Pont.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.