El trànsit a l'illa de vianants de Rubí el controlaran vuit càmeres

A principi de l'any vinent, l'Ajuntament de Rubí té previst posar en funcionament vuit càmeres de videovigilància per controlar el trànsit a l'illa de vianants. La mesura pretén posar fi al pas dels vehicles no autoritzats, especialment durant l'horari de càrrega i descàrrega de mercaderies –de 7.30 h a 10.30 h i de 14 h a 16.30h–, que és quan les pilones no estan alçades.

Les càmeres es col·locaran a les quatre cruïlles d'accés a l'illa de vianants –carrers Prim, Cervantes, Llobateras i Montserrat–. Quatre es destinaran a la lectura de les matrícules dels vehicles entrants, i les altres quatre al control del trànsit al llarg dels carrers esmentats. La policia local veurà les imatges des d'una sala de prefectura i actuarà ràpidament si hi ha incidències, com ara en cas de mal funcionament d'alguna pilona a causa d'un possible accident de trànsit.

Quan un vehicle accedeixi a l'illa de vianants, les càmeres captaran la matrícula i es comprovarà que es tracta d'un vehicle autoritzat a partir d'una base de dades interna. En cas de no trobar-se en la llista, es farà una proposta de denúncia. Aquesta proposta arribarà al propietari del vehicle, que disposarà d'uns dies per acreditar si té o no autorització per circular per l'illa. En cas de poder justificar la seva presència, malgrat que el vehicle no es trobi dins els autoritzats, caldrà que s'argumenti per escrit per evitar que la denúncia es converteixi en definitiva.

Per evitar sancions innecessàries, els comerços disposaran de formularis per informar de les matrícules dels vehicles no habituals que necessitin accedir a l'illa per descarregar material. Les imatges captades per les càmeres s'eliminaran de manera automàtica en un termini màxim de 30 dies. Des del gener, la policia local ha tramitat un total de 316 multes a vehicles no autoritzats que han accedit a l'illa de vianants.

Primeres multes a la zona taronja

Des d'aquesta setmana, la policia local de Rubí ja podrà denunciar tots aquells vehicles que cometin alguna infracció a les places d'aparcament de la zona taronja. Concretament, es multaran tots aquells vehicles que no disposin de cap distintiu horari dins l'horari de funcionament; que excedeixin el límit horari fixat pel distintiu; que el tinguin col·locat de manera no visible; que no siguin turismes; que ocupin més d'una plaça, o que tinguin modificada l'hora d'arribada sense haver-se mogut de lloc abans. Les sancions poden arribar a ser de fins a 50 euros. Per utilitzar alguna de les places taronges gratuïtes situades als aparcaments de l'Escardívol (115) i de l'edifici Rubí+D (76), es pot utilitzar qualsevol element o indicatiu horari. Durant la primera quinzena de desembre es distribuiran rellotges de cartó a la Botiga de Rubí.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.