Les ràdios públiques podran emetre un màxim de publicitat de 8 minuts a l'hora i 90 al dia
El CAC puja el límit a 10 minuts a l'hora a les locals més petites
El projecte d'instrucció del CAC, que té potestat per fer instruccions vinculants en aquest àmbit arran de la llei audiovisual del 2005, consta de quatre títols:
Disposicions generals.
Límits qualitatius.
Límits quantitatius.
Sancions.
Al·legacions de les locals i les privades
Tant el Consorci de Comunicació Local com l'Associació Catalana de Ràdio ja han presentat al·legacions.
El CCL, que agrupa 130 emissores municipals, defensa el paper d'aquestes com a dinamitzadores del comerç local i demana que l'ampliació de fins a 10 minuts a l'hora no sigui només per a les ràdios petites sinó per a totes les locals.
L'ACR, que reuneix les ràdios privades de Catalunya, demana la supressió total de la publicitat. Ha acusat el CAC d'«autoritzar l'augment en un 50% de la publicitat a les ràdios públiques» respecte de la que emeten ara, cosa que va «en contra del que succeeix a tot Europa i del que li encarregava la llei». L'entitat ha presentat els informes de la consultora ARCE Media, que assenyalen que Catalunya Ràdio ha emès majoritàriament entre 2 i 4 minuts a l'hora de publicitat els darrers 15 mesos. Segons l'ACR, amb aquesta instrucció «el CAC consolida un model ineficient i extraordinàriament car de ràdio pública» i una situació de «competència deslleial».
Publicat a
- El Punt. Barcelonès Nord 26-05-2010, Pàgina 38
- El Punt. Barcelona 26-05-2010, Pàgina 38
- El Punt. Camp de Tarragona 26-05-2010, Pàgina 38
- El Punt. Comarques Gironines 26-05-2010, Pàgina 38
- El Punt. Penedès 26-05-2010, Pàgina 38
- El Punt. Maresme 26-05-2010, Pàgina 38
- El Punt. Vallès Occidental 26-05-2010, Pàgina 38