Comunicació

TV3 regna en el 2010

La cadena catalana és líder indiscutible de l'any. En destaquen el bon funcionament de les estrenes i sobretot els informatius

Enmig d'un panorama de davallades generalitzades, ha aconseguit sumar quota

TV3 ha assolit una gran victòria en l'any més difícil. El 2010 ha estat l'any de la gran fragmentació de l'audiència arran de l'apagada analògica, però TV3 ha aconseguit, enmig d'un panorama de fortes davallades generalitzades, sumar quota –del 14,5% del 2009 al 14,8% del 2010– i ser líder destacada de l'any, a dos punts de Tele 5.

Els informatius

El gran pilar del lideratge de TV3 són els informatius. Els resultats són aclaparadors: la quota mitjana de les dues edicions dels Telenotícies és d'un 25,3%, més del doble que la resta. Els Telediario de La 1 són segons amb un 11,5%.

Les estrenes

També ha estat clau l'encert en les novetats. En ficció destaca l'èxit de La Riera, el nou serial de sobretaula, amb un 19,3%. També ha funcionat Més dinamita (16,5%) i La sagrada família (15,1%). Un xic més discrets són els registres de les noves sèries nord-americanes: Danys i perjudicis (11,1%), Els visitants (12,2%) i Fringe (10,9%). D'altra banda, cal destacar el bon funcionament de la minisèrie Les veus del Pamano (21,3%).

L'espai revelació ha estat El convidat (24,6%). També han estat un gran èxit del departament de Nous Formats Disculpin les molèsties (22%) i No me la puc treure del cap (21,1%). En entreteniment, s'ha estrenat Buscant La Trinca (18,1%) i La Partida (12,8%).

Programes consolidats

El programa de més audiència continua sent Crackòvia, amb un 30% de quota (i un milió d'espectadors) de mitjana. També superen àmpliament la mitjana de TV3 els espais nocturns Polònia (22%), APM? (18%) –la versió Extra de sobretaula dominical arriba al 19,6%–, Zona zàping (20%) i Caçadors de bolets (19,6%).

Més enllà de l'horari de màxima audiència, un altre dels pilars de TV3 és Els matins. El programa de Josep Cuní ha tingut un excel·lent 21,9%.

No tan bé li va a la tarda a Divendres. Tot i així, cal destacar que ha tingut aquesta tardor una evolució ascendent i al desembre ha arribat a un 12,3%.

Esports

El futbol continua sent el rei de les audiències. TV3 és líder a la Champions (33,5%), per davant de la 1 (31,2%). La copa del Rei té una mitjana del 36,9% i la lliga del 16,8% (a La Sexta del 10,3%). També en Fórmula 1, TV3 (29%) guanya La Sexta (19,3%).

Altres canals de TVC

El canal Super3 té tendència ascendent des de l'apagada analògica. Al desembre entre el públic de 4 a 12 anys ha tingut un 13,6%, i ha superat Disney Channel (12,2%). Encara és lluny de Clan (18,9%).

El 3/24 ha tingut un bon resultat: un 1,1% de quota, quatre dècimes més que el 2009 i el doble que el Canal 24 Horas de TVE i que CNN+ (0,5%).

Pel que fa al 33, ha tingut un 1,6%, tres dècimes menys que el 2009.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.