Comunicació

zàping

Les models dels esports

Elles són, actualment, les estrelles dels esports a la tele. Reporteres o al plató, són la cara guapa que fa aturar el zàping del comandament, normalment en poder masculí. El seu paper continua sent secundari, de complement en un territori tradicionalment d'homes. És la noia del pòster central feta presentadora. En el fons la seva funció no difereix massa de les miss que aguanten el paraigües de Valentino Rossi. Pendents que Fernando Alonso els faci la primera declaració o que Pep Guardiola els digui una floreta en una roda de premsa. Els herois són homes i elles aconsegueixen, amb una mirada naïf i còmplice i un bon escot, endolcir l'amarga derrota o fer més brillant el triomf. La informació s'ha fet espectacle. I la irrupció de la model-presentadora-periodista és una d'aquestes tendències. Mónica Martínez exerceix de perfecte acompanyant de Matías Prats. Li riurà les gràcies quan amb sornegueria li pregunti per Cristiano Ronaldo. I Sara Carbonero hipnotitzarà Pedro Piqueras amb aquells ulls blau cendrosos. Tele 5 i Antena 3 opten per la mateixa estratègia: homes madurs i amb experiència explicant la política i noies jovenetes recitant la lliga. És paritat o subordinació?

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.