El dimoni de Badalona ja és a la platja

El dimoni de Badalona ocupa des d'ahir un lloc privilegiat a la platja dels Pescadors, al davant de la Rambla. La plantada del dimoni dóna el tret de sortida a tot un mes de festes que viuran el seu punt culminant el proper 10 de maig, vigília de Sant Anastasi, amb la cremada de la figura, acompanyada d'un espectacle piromusical. El dimoni d'aquest any és obra del jove dissenyador Marcel Rubio i va ser escollit d'entre un centenar de propostes presentades al concurs Crema'l Tu! Es tracta d'una figura simpàtica que contempla la Rambla i, al mateix temps, retrata amb una càmera de fotos tothom que hi passeja. El disseny de Rubio ha servit de punt de partida al treball del constructor Ramon de los Heros que, amb el seu equip, ha dedicat un mes de feina per donar forma al dimoni que cremarà aquest any. Les formes arrodonides del dibuix han donat més d'un maldecap al constructor, que al final ha pogut resoldre les dificultats amb un resultat, que segons el mateix dissenyador, s'apropa molt a allò que ell havia concebut.

El fet que aquest any Badalona exerceixi de Capital de la Cultura Catalana omple les Festes de Maig de cites especials com ara l'espectacle Speculum. El mirall del temps, un viatge multimèdia a través de la història de Badalona, que es podrà veure el proper 7 de maig a les deu de la nit a la plaça de l'Assemblea de Catalunya i que serà l'acte central de la capitalitat badalonina. La ciutat també acollirà durant aquest mes una trobada de colles trabucaires de Catalunya i aplegarà més de 4.000 puntaires d'arreu d'Europa, que participaran en la XXIII Trobada de la Puntaire. El periodista Enric Juliana serà l'encarregat de llegir el pregó de festes divendres vinent.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.