Infraestructures

Les obres del TAV a Girona

Del parc Central a una esplanada d'obres

Els treballs de l'estació intermodal arriben als dos anys havent suposat una transformació total de la fisonomia d'aquest espai de Girona

Els conductors s'han acostumat als talls de trànsit i busquen rutes alternatives

Des del 2008 s'han perdut moltes places

S'han excavat dos dels pisos subterranis de la futura estació intermodal de Girona

Poc més de 700 dies han fet falta perquè l'aspecte de tot el parc Central de Girona hagi canviat i els arbres i la vegetació s'hagin transformat en grans grues, blocs de formigó i camions anant amunt i avall. Les obres de construcció de la nova estació intermodal de Girona han d'incloure l'estació del TAV, plantes d'aparcament, l'estació d'autobusos i la futura estació del tren convencional.

El començament dels treballs a l'agost d'ara fa dos anys va suposar que es tallés el carrer Rafael Masó, un eix que molts gironins utilitzaven per arribar al sector del centre. Ja són història de la ciutat la gasolinera de la plaça d'Europa –es va traslladar l'escultura a la rotonda de la Devesa–, les pistes de monopatí i de bàsquet, el bar terrassa La Boireta, l'estació d'autobusos o bona part de la zona enjardinada que han anat desapareixent amb l'avenç de les obres a tot el sector.

Una segona queixa són els molts aparcaments que des del 2008 s'han anat perdent per culpa de les obres. Des de més de la meitat de les places del carrer Oviedo pels dos carrils dels camions de les obres, bona part de sota la via a Josep Maria Gironella i Bernat Boades i Tomàs Mieres, així com tots els que hi havia al carrer Rafael Masó. Això sí, durant aquest temps també se n'han fet dos de nous i de franc, un a tocar de l'Agència Tributària i entre el carrer Oviedo i l'avinguda de Sant Narcís.

Un foc a una grua

El principal ensurt d'aquests dos anys de treballs al parc Central va ser quan una grua es va encendre al mig de les obres. Una gran fumarada va despertar la curiositat de centenars de gironins.

Dos pisos, excavats

Fins ara, ja s'han excavat dos dels pisos subterranis de la futura estació preveient que la tuneladora arribi al sector a mitjan o final de setembre. La part que encara falta buidar és l'extrem a tocar el carrer Santa Eugènia. L'objectiu és que el 2012 es disposi d'una estació provisional per accedir a les vies del TAV i que també funcioni durant els anys vinents l'estació d'autobusos amb un accés provisional fins que es compti amb l'edifici definitiu.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.