Successos

Un cop de mar mata dos passatgers d'un vaixell davant la costa de Begur

El vaixell va atracar anit al port de Barcelona per evacuar sis ferits més

L'accident es va produir a 24 milles de la costa de Begur quan el creuer, on viatjaven 1.350 passatgers i 580 tripulants, va rebre l'impacte d'un cop de mar amb onades de fins a 8 metres, segons va informar la companyia de la nau Louis Cruises, d'origen xipriota. L'onada va impactar contra el Louis Majesty, amb bandera maltesa, i va trencar els vidres de les finestres del cinquè pis, on hi havia les dues persones que van morir, de nacionalitat italiana i alemanya. Arran de l'accident, una desena de persones més van resultar ferides, entre les quals hi ha una dona de 62 anys que es va fracturar greument les dues cames.

Després que succeís l'accident, el capità del vaixell va decidir tornar cap al port de Barcelona per evacuar els cadàvers de les dues víctimes i els ferits, que van ser traslladats a diversos centres hospitalaris de la ciutat.

El creuer havia de durar dotze dies i el vaixell havia sortit de Gènova i havia fet parada a Marsella abans d'emprendre un trajecte fins a Tànger, Casablanca, Tenerife, Lanzarote, Cadis i Cartagena, on havia fet l'última escala. El vaixell tenia previst fer ahir al matí una parada a Barcelona, però, segons va informar Salvament Marítim, finalment el capità del Louis Cruises va cancel·lar fer-hi escala per motius que encara es desconeixen, però que probablement tenen a veure amb el mal temps, ja que durant la matinada d'ahir diversos ports van restringir l'accés pel mal estat de la mar. El vaixell tenia previst atracar avui a Gènova, on havia d'acabar el viatge.

Quan Salvament Marítim es va assabentar de l'accident, va alertar el Servei d'Emergències Mèdiques (SEM), que va enviar quatre ambulàncies al moll de la Fusta de Barcelona, en espera que arribés el vaixell amb les víctimes de l'accident.

Eren cap a tres quarts de nou del vespre quan el vaixell va arribar al port de Barcelona conduït per embarcacions de la Guàrdia Civil i de Salvament Marítim. El vaixell va atracar a la terminal A de la zona de vaixells de creuer de luxe, on pocs minuts abans havien arribat les ambulàncies del SEM i agents de la policia portuària, de la Guàrdia Urbana, la Guàrdia Civil i la Policía Nacional. Poc després, cap a tres quarts de nou, va arribar a la terminal el cotxe judicial i la Guàrdia Urbana va tallar el pas fins a la terminal A. A l'hora de tancar aquesta edició, estava previst que el jutge dugués a terme l'aixecament dels dos cadàvers i que els ferits fossin traslladats fins a diversos hospitals de Barcelona.

La Guàrdia Civil s'ha fet càrrec de la investigació, igual que el jutjat d'instrucció número 19 de Barcelona, que estava ahir de guàrdia. Segons van explicar ahir fonts policials, està previst que en els dies vinents es faci declarar tots els passatgers del vaixell per aclarir com van anar els fets i si, com tot indica, l'accident va ser imprevisible. Les mateixes fonts van assegurar que serà l'autoritat portuària qui decidirà quan reprendrà la marxa el vaixell. No es descarta, però, que alguns passatgers es quedin a Barcelona.

El vent de garbí que xoca amb el llevant

TURA SOLER

El cop de mar que va causar l'accident el va ocasionar el canvi sobtat del vent, en començar a bufar el garbí, darrere del llevant, segons va observar l'expert meteoròleg de l'Estartit Josep Pascual. Al matí, el mar estava calmat, però a la tarda es va remoure de manera sobtada i es van començar a formar onades de 3 metres mogudes pel llevant. Però, a més a més, va observar el meteoròleg, a la tarda es van començar a moure corrents de garbí, que en topar amb el llevant aixeca ones molt més altes. Pascual recorda que el Mediterrani és un mar «enganyós» perquè la distància entre onada i onada, que a l'Atlàntic sol ser com a mínim de 200 o 300 metres, al Mediterrani és molt més curta (d'uns 70 metres) i això dificulta molt més la navegació.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.