Política

Pressupost de la generalitat

El govern garanteix els FGC i oblida l'ampliació de la C-58

Gairebé 145 milions dels 238 que es destinen al Vallès són per al perllongament de la línia de Terrassa, que el conseller Recoder diu que funcionarà el 2012

L'ampliació de la C-58 torna a suprimir-se de la llista de prioritats

No hi ha cap partida per ampliar la C-58 fins a Terrassa

El projecte de pressupost del govern de la Generalitat per a aquest any garanteix acabar i posar en funcionament el perllongament dels FGC a Terrassa l'any 2012. De fet, del total de 238,1 milions que es destinaran d'inversió real a la comarca –deu milions menys que en el pressupost anterior–, 144,4 els aportarà l'empresa pública Gestió d'Infraestructures (Gisa) per acabar el tram entre les noves estacions de Vallparadís-UPC i la de final de trajecte, a Can Roca.

A aquesta xifra s'hi han d'afegir altres inversions ferroviàries amb el sistema de finançament diferit –conegut com a mètode Alemany–, en què s'inclou una partida de la conselleria de Territori i Sostenibilitat de 120 milions més que estan desglossats de la manera següent: 17,5 milions per a les instal·lacions i arquitectura de la línia de Terrassa; 9,1 milions per a la senyalització i enclavaments, i 26,9 milions que es destinaran a actuacions sota l'epígraf d'obres d'infraestructura, superestructura de via i catenària. La darrera partida, de 66,5 milions, és per a l'execució del perllongament de la línia de Sabadell que no té cap partida ordinària en el pressupost.

El conseller Lluís Recoder assegurava ahir que el govern reprendrà “ben aviat” les obres dels FGC a Terrassa, que estan paralitzades. Va assegurar que tornarien als terminis d'execució previstos, i va confirmar que acabarien la prolongació amb les tres noves estacions a Terrassa “durant l'any 2012”. Recoder hi va afegir que l'obra havia estat aturada pel govern anterior el maig del 2010 i que li constava que es va plantejar “reajustar el termini d'execució, que és una manera de dir que pensaven endarrerir el termini d'acabament”. El conseller, responent a les preguntes del parlamentari del PSC Roberto Labandera, també va deixar clar que des de l'inici dels treballs, l'octubre del 2003, s'han executat obres per valor de 276 milions d'euros i només se n'han pagat 76. “S'ha fet un 70% de la feina i només se n'ha pagat un 19%”, hi va afegir.

La distribució de les inversions reals a la comarca és molt similar a la de l'exercici del 2010. A més dels FGC, s'enduen un bon pessic els treballs de construcció del carril bus i per a vehicles d'alta ocupació de la C-58 des de Ripollet fins a Barcelona. Enguany aquesta obra està finançada amb 15,5 milions. Per contra, una de les històriques demandes que han anat saltant legislatures i governs de colors diferents és l'ampliació a un tercer carril de la C-58 entre Terrassa i Cerdanyola. Tot i que tots els partits ho posen com a obra prioritàries a la comarca, encara cap d'ells no ha concretat els treballs, si bé és veritat que amb el govern tripartit es va executar l'ampliació entre Badia i el nou accés a Sant Pau de Riu-sec. En els comptes tampoc no hi figuren les pantalles sonoreductores per als pisos de l'avinguda Mediterrani, a Badia, que són a tocar de la C-58. Sí que hi ha partides per perllongar la ronda Oest de Sabadell, i fer millores a la C-17 i la C-16.

Partides per al Taulí i l'hospital de Terrassa

En un moment de retallades es mantenen les partides ordinàries als hospitals i també per a les obres de reordenació al Taulí (3,3 milions) i Udiat (1,1), i per acabar la planta 10 de l'hospital de Terrassa.

Ampliar el CAR Sant Cugat i dotar el Direccional

L'ampliació del CAR de Sant Cugat s'endú 11 milions dels gairebé 15,5 que van a parar a Sant Cugat, dos dels quals seran per al tercer CAP. El Consorci del Centre Direccional de Cerdanyola rep cinc milions.

Ampliacions o nous centres educatius

Fins a 23 actuacions s'han previst en matèria educativa al Vallès. On s'inverteix més és a Terrassa, a més de nou milions per a les escoles del Vapor Cortès i Jaume I i l'IES Mont Perdut, entre altres.

CAP Gràcia equipat i sense el de Can Llong

Una de freda i una de calenta a Sabadell. D'una banda, hi ha diners per equipar i poder posar en funcionament el CAP Gràcia, però no hi ha cap partida per accelerar la construcció del de Can Llong.

Desdoblament de la B-124 a Castellar

El govern destina 804.473 euros a les obres de desdoblament de la carretera B-124 de Castellar. Concretament és un tram de 3,2 quilòmetres, tot i que l'obra ja està adjudicada des del novembre.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.