Economia

S'aprova el projecte de llei que prohibeix els missatges brossa telefònics

El Consell de Ministres va aprovar ahir l'enviament a les Corts del projecte de llei que modifica el règim legal de la competència deslleial i de la publicitat il·lícita i prohibeix els missatges brossa telefònics i altres pràctiques comercials agressives. El projecte de llei ha estat elaborat a proposta dels Ministeris de Sanitat i Política Social, Justícia, Economia i Hisenda i Indústria, Turisme i Comerç, segons la referència del Consell. La norma pretén augmentar el nivell de protecció dels consumidors i de les empreses i professionals que competeixen legítimament, així com contribuir al bon funcionament del mercat interior.

Per combatre aquest tipus de pràctiques, el nou text legal preveu la possibilitat d'emprendre accions de cessació de l'acte o prohibició de reiteració, de rectificació i de rescabalament de danys per part dels afectats i les autoritats competents. El projecte suposa modificar la llei de defensa dels consumidors i usuaris, la de competència deslleial, la de publicitat i la d'ordenació del comerç al detall.

El govern espanyol també va aprovar la carta de drets de l'usuari de telecomunicacions, que inclou la indemnització automàtica en cas d'avaria en les comunicacions fixes i mòbils, si la quantia és superior a un euro, i a internet per més de 6 hores d'interrupció entre les 8 del matí i les 10 de la nit. La carta també prohibirà que l'operador pugui modificar unilateralment les condicions contractuals si no estan previstes expressament en el contracte.

Estafes amb els SMS

L'organització de defensa dels consumidors Tencuidado.es adverteix de l'allau de missatges de text enviats als mòbils que inciten a telefonar a un número de tarifa addicional o a respondre amb un SMS premium, amb un cost que pot superar els 1,20 euros més IVA. Aquesta organització ha denunciat l'enviament massiu de SMS fraudulents amb els quals s'informa l'usuari que té un missatge en una bústia de veu que no té res a veure amb la de l'operadora que té contractada o, fins i tot, se li fa creure que ha guanyat un premi o que té un paquet pendent de ser recollit. Aquesta entitat exposa que la majoria dels perjudicats són persones d'edat avançada que desconeixien que estaven sent perjudicades amb aquest tipus d'estafa.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.