Economia

El més nou del súper, de franc

Obre a la ronda de la Universitat de Barcelona la botiga Esloultimo, que permet que el consumidor s'endugui a casa, sense pagar, fins a cinc productes cada quinze dies

Provar l'últim suc de Granini, unes galetes de la casa Cacaolat farcides de crema de xocolata, un motlle de silicona de platí de Lékué per coure al vapor o uns pegats per eliminar els barbs. A la botiga Esloultimo, que ha obert les portes aquest matí a la ronda de la Universitat de Barcelona, és possible, i de franc. Als clients només se'ls demana que es registrin i que paguin 5 euros cada semestre, i se'ls limita el nombre de visites a una cada quinze dies. «En cada visita poden emportar-se a casa cinc dels productes que hi estan exposats en aquell moment, i l'única condició és que ja no se'l poden tornar a emportar en la visita següent, al cap de quinze dies més, i tampoc no poden visitar la botiga dos dies seguits, s'han d'esperar a la quinzena següent», explica Cristina Míguez, directora de màrqueting de Guía de Tendencias, que és l'empresa promotora de la iniciativa, amb seu a Barcelona però que es vol estendre pel món. A les empreses, per la seva banda, se'ls demana que els productes que hi exposin siguin nous. «No acceptem productes que es van començar a vendre el 2008, només els que s'han llançat el 2009 o ho faran durant el 2010», explicava ahir Míguez.

La companyia confia a arribar a les 20.000 persones registrades a Barcelona abans de finals d'any (amb una assistència d'uns 300 clients nous cada dia, sumats a 600 més que aniran repetint l'experiència) i també preveu haver obert, abans d'aquesta data, una botiga a Madrid. El pla d'expansió preveu obrir establiments a les principals capitals europees (Londres, París, Amsterdam, Berlín o Roma) abans del juny de l'any que ve, per la qual cosa buscaran dos milions d'euros de finançament extern i arribar a ciutats d'arreu del món amb una segona tanda de finançament, per un import de dos milions i mig d'euros.

La iniciativa ja té el suport d'un centenar de marques i proveïdors, i actualment té una vuitantena de referències, entre productes de perfumeria, cosmètica, alimentació (humana i animal), petits electrodomèstics (que només es poden provar a la botiga) i productes d'oci. Entre les marques que ja hi ha presents figuren Pepsico, Danone, Sanex, HP, Lékué, Bimbo o Cadbury.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.