la contra

Cap al posicionament digital

Antoni Gutiérrez-Rubí exposa als empresaris rubinencs les claus per treure profit de les xarxes socials

l'alcaldessa segueix EL CONSELL. Antoni Gutiérrez-Rubí, que acaba de publicar el llibre Lecciones de Brawn GP, va ser qui va recomanar a Carme García Lores que engegués l'elaboració del seu propi bloc, que l'alcaldessa va anomenar al seu dia Fragments interiors.

Els experts en economia coincideixen que, per sortir de la crisi amb garanties, també és fa imprescindible un canvi estructural. La irrupció d'un nou model que superi els límits de l'anterior, i que faciliti el creixement empresarial traient profit de les sinergies que porta implícites l'evolució de la societat. En aquest sentit, les noves tecnologies ofereixen un ampli marge de millora. O almenys aquest és el missatge que va voler donar l'assessor de comunicació i director de l'empresa Ideograma, Antoni Gutiérrez-Rubí, en una conferència davant prop d'un centenar d'empresaris rubinencs a l'auditori de l'edifici Rubí+D.

«Els valors que regeixen la nova societat digital són radicalment diferents dels de la societat industrial tradicional. És imprescindible conèixer aquests nous valors i fer-ne ús per sobreviure», va assenyalar Gutiérrez-Rubí, que va fer èmfasi en el fet que, perquè existeixin de veritat i siguin competitives, les empreses s'han de garantir una identitat digital: «Les grans marques poden ser vulnerables si tenen una mala reputació a internet», va concretar, i va destacar que és molt millor crear-se la pròpia imatge que no pas que ho facin els altres externament. «Per ser a la xarxa només són necessaris dos clics, i un ja és el que es fa servir amb el mòbil per enviar missatges de text», va afegir, i va puntualitzar que «la competència ja no és entre les empreses grans i petites, sinó entre les que són ràpides i les que no ho són».

Per il·lustrar les seves tesis, Gutiérrez-Rubí va posar diversos exemples, i un va ser la presència en cercadors com Google: «Si hi posem Rubí, primer surt l'Ajuntament i jo estic en setena posició. Però si busquem a Youtube, el primer que surt és una telenovel·la sud-americana. El primer de la llista a Google capta el 40% d'atenció, mentre que el segon s'ha de conformar amb el 10%», va argumentar, i va destacar que les noves tecnologies no només s'han d'utilitzar per obrir les empreses a nous horitzons i nous mercats, sinó també per treure més profit del talent de les plantilles: «Els organigrames jeràrquics no funcionen en la societat digital, perquè deixen al marge una eina tan important com el treball col·lectiu. Algú de sota pot tenir unes idees tant o més brillants que els de dalt», va manifestar, una idea que li va permetre destacar el paper cabdal que poden tenir en el futur immediat les xarxes socials.

Precisament, a Rubí ja s'ha impulsat el bloc Xarxa Rubiempresa, que segons l'alcaldessa, Carme Garcia, és «una aposta, pionera a Catalunya, amb què es vol difondre i fomentar l'emprenedoria, la creació i la consolidació d'empreses a la ciutat» amb quatre eines de la web 2.0: Youtube per incloure vídeos; Picassa, per a fotografies; Slideshare, per a presentacions de jornades, i Facebook, com a web basada en l'intercanvi. Els empresaris en van poder conèixer més detalls just després de la ponència de Gutiérrez-Rubí, de manera que la seva adhesió és més que probable.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.