Successos

crim a banyoles

Investiguen també l'entorn de la sabatera assassinada

Els Mossos amplien el radi d'investigació i ja no se centren com a única hipòtesi en el robatori amb violència

Han robat els gossos de cacera de l'home de la víctima dos cops en els darrers mesos

Els Mossos han ampliat el radi d'investigació: ja no es limiten la hipòtesi de l'atracament amb violència i burxen en tots els àmbits de l'entorn familiar i laboral de Concepció Reixach, l'espardenyera assassinada diumenge a Banyoles, per intentar trobar una pista que serveixi per aclarir el crim.

Els agents de la unitat territorial d'investigació (UTI) dels Mossos, que volen evitar que el cas de Reixach es converteixi en un cas com el de Montse Sánchez, que tres anys després del crim encara no s'ha resolt, han destinat el màxim d'efectius i d'esforços i s'han organitzat en grups per perseguir l'assassí de l'espardenyera. Considerada una dona entregada a la família –estava casada, tenia dos fills i un nét– i a la feina –tant a la sabateria del carrer Santa Maria on la van matar, com a la parada del mercat que compartia amb el seu home, Esteve Sanmartí–, Concepció solia atendre la parada els dilluns al mercat d'Olot i els dimecres al de Banyoles.

Tot i la bona harmonia que Reixach mantenia amb els seus familiars més directes, els investigadors repassen si algun conflicte amb altres familiars podria tenir relació amb l'homicidi. I també es comprova que no hi hagués cap recel per part d'algun client. Tot, però, sense deixar de tenir en el punt de mira la hipòtesi del robatori.

Robatoris de gossos

Es dóna la circumstància que el marit de Concepció Reixach havia patit dos robatoris consecutius de gossos de cacera molt valuosos que tenia en una finca de la zona de Can Puig, on també tenien l'hort. Quan li van robar els gossos per primera vegada, Esteve Sanmartí, que és molt aficionat a la caça, en va comprar d'altres i llavors va optar per posar càmeres de vigilància. Així i tot, van tornar-hi a entrar i li van tornar a robar els gossos. En aquesta ocasió, les càmeres van captar els lladres, però no hi va haver possibilitats d'identificar-los a través de les imatges. Tot i que d'entrada no hi ha cap indici que relacioni el robatori dels gossos amb l'homicidi de Reixach, són dades que els Mossos tenen sobre la taula i estudien també en el marc de la investigació pel crim.

Tot i que l'escenari que van descobrir els policies locals i els mossos que van arribar primer a la botiga tenia l'aparença d'un robatori violent amb resultat de mort (el taulell estava tot capgirat, amb els tiquets de pagament amb targetes esgarriats i tacats de sang, el telefon despenjat i l'ordinador remenat), ni tan sols es va poder certificar quina quantitat de diners es va endur el criminal, si és que se'n endur, i tampoc si faltava alguna cosa a la botiga. Quan els policies van descobrir el cos van anar a casa de la víctima, molt coneguda a la població, que és al carrer Nou, ben a prop de la botiga. Però no els va contestar ningú, ja que el seu home encara no havia tornat de la jornada de cacera del diumenge. A l'escena del crim els Mossos van recollir moltes mostres de sang que s'analitzaran per si alguna no correspon a la víctima.

Les darreres trucades

També s'ha demanat a la companyia telefònica que informi sobre les trucades rebudes i fetes des del telefon de la botiga per si alguna pot tenir interès rellevant per a la investigació. Tampoc es deixa de comprovar si els delinqüents que la policia sap que treballen en el ram dels robatoris a botigues tenen coartada per al dia de l'assassinat.

Diumenge Concepció Reixach havia obert excepcionalment la sabateria en tractar-se d'un dels festius que es permet obrir als comerços abans de Nadal. Hi ha constància que era viva a les sis de la tarda quan va atendre un client. Però a partir d'aquesta hora no s'ha trobat cap testimoni que hagués parlat amb ella, tot i que algú ha anat a explicar que havia entrar a la sabateria, havia fet un crit i en no veure ningú havia marxat. Altra gent, entre ells alguns del centenar de feligresos que van anar a missa de vuit a l'església del davant, va passar per davant, va veure els llums encesos i res anormal i van continuar el seu camí. Va ser a un quart de nou quan va entrar una clienta que va mirar darrere el mostrador i va descobrir un ensangonament molt sospitós i va alertat la policia, que van trobar la sabatera daltabaix de les escales del soterrani del magatzem. L'agressor li va clavar una gran quantitat de ganivetades a la cara i li va fer un tall al coll.

LA DATA

18.12.2011
A la tarda
van assassinar a ganivetades l'espardenyera a la seva botiga de Banyoles.

LA XIFRA

100
persones
es van concentrar ahir en silenci per homenatge la víctima i rebutjar el crim.

Homenatge dels marxants ahir i funerals avui

Els marxants que ahir paraven al mercat setmanal del dimecres a Banyoles van retre homenatge a la companya assassinada, i a les dotze del migdia van desfilar cap a la botiga, on van fer una concentració silenciosa i van llegir un poema de Miquel Martí i Pol.

Aquesta es la tercera concentració silenciosa que es fa arran de l'assassinat de l'espardenyera. Dilluns va ser l'Ajuntament que la va convocar davant del consistori i dimarts els botiguers es van concentrar a la plaça Nova.

D'altra banda, avui a les quatre de la tarda se celebraran els funerals per Concepció Reixach Olivé, que tenia 53 anys, a l'església de Santa Maria, just al davant de la botiga que regentava i on la van assassinar. L'enterrament s'ha pogut organitzar després que el jutjat número 2 de Girona, que instrueix la causa, ho hagi autoritzat un cop els forenses han donat per acabada l'autòpsia del cos perquè han fet tots els estudis pertinents i han agafat mostres per enviar a analitzar i comprovar si es troba algun perfil genètic que pugui ser del criminal i que serveixi per identificar-lo.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.