El negre és el color

El misticisme i la personalitat fins a l'extenuació han estat sempre lligats a la marca americana per excel·lència. Per què, doncs, no es pot fer que un dels seus productes esdevingui un mite per si mateix?

La tradició, la personalitat i la passió com a bandera. Aquests són alguns dels principis que Harley-Davidson porta associats des de sempre a la seva imatge de marca. Ja només pel que representen per als seus propietaris, les seves motos sempre han anat un xic més enllà de qualsevol altra. I, com no podria ser d'una altra manera, una característica tan fonamental ha esdevingut un poderós reclam per a la resta de mortals que observen i escolten amb atenció el passar tranquil i lleuger d'aquestes màquines.

Però l'arribada de models més innovadors, ja refrigerats per aigua, o bé d'altres capaços d'enlluernar qualsevol motorista –sigui quina sigui la seva condició o predilecció–, ha fet que la marca de Milwaukee torni un xic a les seves arrels per explotar un producte ja emblemàtic per si mateix. La Fat Boy torna a ser per als més fervents entusiastes de Harley-Davidson una de les criatures més precioses de la marca americana.

Sí, així ha nascut la Harley-Davidson Fat Boy Special, una hardtail de traces espectaculars i de la qual es pot assegurar que el disseny és pràcticament l'aspecte més important. I això és fàcil d'entendre, ja que tant de propulsor com de xassís, a la versió bàsica d'aquesta moto n'hi sobren. I com que en qualitat i funcionament ofereix les màximes garanties, calia deixar que la responsabilitat l'assumissin aquesta vegada els dissenyadors. Vist el resultat, només es pot dir que l'han ben encertat.

Un emblema ple de recursos estilístics

Més enllà del que és estrictament emocional –tot i que en la Fat Boy Special això té una gran importància–, aquesta Harley presenta un seguit de reclams que la fan encara més singular. Si bé la base ja era prou bona, com ho ratifiquen els índexs de vendes a tot el món, els dissenyadors i enginyers de Milwaukee s'han esforçat per aconseguir fer una de les millors Harley-Davidson construïdes fins ara. En aquest sentit, es manté la filosofia primigènia i alhora es dignifica més l'aparença ruda i transgressora.

És per això que des del primer moment es va optar per estampar-li el color negre amb els tocs justos de cromats i setinats. El resultat és una decoració molt propera a la que s'utilitzava en la dècada dels setanta. I s'ha aprofitat la nova configuració per acoblar-li un seient més estret, que millora el confort quan la moto està en marxa. A més, el color negre no només és exclusiu de la carrosseria, sinó que també es troba en molts dels altres elements que configuren la moto, com per exemple el xassís, el basculant i les tapes dels amortidors, de la bobina o dels dipòsits d'oli i del filtre de l'aire. Però el recurs del color negre no s'acaba en aquests elements, ja que també es percep un impressionant exercici de disseny en les llandes, lacades amb aquest sobri color en la seva part interior, perforada.

Altres aspectes destacats d'aquesta Harley-Davidson Fat Boy Special són el far rodó de tall minimalista, els tubs d'escapament superposats de tipus shotgun, el estreps en forma de mitja lluna –molt còmodes a l'hora de conduir–, el logotip de la marca amb textura de pell estampat en el dipòsit i el manillar d'acer inoxidable més estret i amb cablejat intern. I no passa tampoc desapercebut un altre detall amb molta espurna: el dipòsit de l'oli en forma de ferradura.

MOTOR: Bicilíndric. 1.584 cc. 4 temps. POTÈNCIA: No declarada. PARELL: 125 Nm a 3.500 rpm. ALIMENTACIÓ: Injecció electrònica. ENGEGADA: Elèctrica. REFRIGERACIÓ: Per aire. CANVI: Manual Cruise Drive, sis marxes. SUSPENSIONS: Forquilla convencional / Monoamortidor. FRENS: De disc a les dues rodes. ALTURA DEL SEIENT: 0,680 m. DISTÀNCIA ENTRE EIXOS: 1,630 m. ANGLE DE DIRECCIÓ: 31,6 graus. PES: 313 kg. DIPÒSIT DE COMBUSTIBLE: 19,7 litres. PREU: Des de 22.500 euros.

Exuberant

El motor de la Harley-Davidson Fat Boy Special és el reconegut Twin Cam 96B V-Twin, de 1.584 cc i refrigerat per aire, que ofereix un impressionant parell de 125 Nm a tant sols 3.500 rpm. Ha rebut una remodelació estètica per adaptar-se al conjunt de la moto.

Compacta

Un dels detalls que dignifiquen la feina realitzada pels enginyers és la compacitat de formes de la moto respecte de la seva exuberància visual. Això ha estat gràcies al fet que el motor va ancorat al xassís de forma rígida, una solució fonamental per a l'esveltesa del conjunt.

Suau i eficient

El canvi de marxes d'aquesta Harley-Davidson és dels més innovadors de la marca. Es tracta del Cruise Drive de sis velocitats, en el qual s'han remodelat els engranatges (ara són de tall helicoïdal) per fer que la cinquena relació sigui més suau que mai.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.