Canals

Una «naked» molt idònia

No és cap secret que la Monster de Ducati és una icona en el món de la moto. Ara n'arriba una tercera versió que potencia més el seu carisma

Quan una moto ja ha arribat a la categoria de mite sembla estrany que una marca decideixi reinventar-la. Més encara si es té present el principi que recomana no canviar el que funciona. Una màxima que habitualment no es té en compte en el món de la moto i menys encara en un segment tan competitiu i cada vegada més rellevant com és el de les naked. Amb la Monster 796, Ducati parteix d'un concepte reconegut i que ha esdevingut una icona per a una àmplia diversitat de públic.

La firma de Borgo Panigale hi aporta ara un plus de potència i tecnificació –respecte de la versió més famosa, la 696– dotant-la del motor Desmodue de 803 cc. Un propulsor molt avançat que hereta de la Hypermotard 796 i que, amb certs retocs, respon a la perfecció al tipus de conducció que es realitza amb aquesta moto. I és que els 7 CV més de potència respecte de la seva germana petita no només s'han de valorar com un simple increment de la força motriu, sinó en la seva entrega global. Els retocs aplicats en la injecció i en alguns elements interns l'han alleugerit gairebé dos quilos. I la capacitat d'empenta ha augmentat considerablement, sobretot en règims baixos i mitjans, allà on una 600 cc sol mostrar-se més fluixa. A més, qui la condueixi gaudirà d'un embragatge APTC d'allò més suau –banyat amb oli– i de l'efectiu sistema antirebot, ideal en frenades brusques.

De la part de cicle cal destacar que aquesta Monster 796 comparteix tant la imatge com gairebé totes les geometries amb la versió superior de 1.100 cc. Una solució que dignifica molt aquest nou producte de la marca italiana, que subratlla la seva filosofia esportiva i grandiloqüent amb un xassís multitubular espectacular, amb subxassís d'alumini, basculant monobraç, forquilla davantera invertida realitzada per Marzocchi i monoamortidor posterior Sachs. Quant als frens, la denominació Brembo és sinònim d'efectivitat. Sempre responen de forma immediata i contundent, sobretot en la roda davantera, amb doble disc de 320 mm i pinces radials de quatre pistons. També hi ha una versió amb ABS.

Un altre gran valor d'aquesta Monster 796 és l'excel·lent ergonomia i posició de conducció. L'altura del seient, de nou disseny, s'ha rebaixat 10 mm i alhora s'ha elevat 20 mm la posició del manillar. Així els braços adopten una forma més dominant i el cos queda més situat sobre el dipòsit i la roda del davant, amb la qual cosa es guanya comoditat i es limita molt menys el confort de conducció dels més alts.

MOTOR:
Bicilíndric. 803 cc. 4 temps.
POTÈNCIA:
87 CV a 8.250 rpm.
PARELL:
78 Nm a 6.250 rpm.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica.
ENGEGADA:
Elèctrica.
CANVI:
Manual, sis marxes.
XASSÍS:
Multitubular, de tubs d'acer.
SUSPENSIONS:
Forquilla davantera invertida 43 mm / Monoamortidor posterior.
DISTÀNCIA ENTRE EIXOS:
1,450 m.
ALTURA DEL SEIENT:
0,800 m.
PES:
167 kg.
PREU:
9.045 euros.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.