Canals

La família GS estrena petit format

Des de fa més de 30 anys les sigles GS han estat per a BMW un símbol d'esplai i aventura. Ara, com a continuació d'una gran varietat de models poderosos, arriba el torn de la més menuda i senzilla de conduir

BMW no s'atura en l'afany d'ampliar la seva presència en tots els segments del món de les dues rodes. I en el cas de la sèrie GS –motos trail capaces de circular amb gran efectivitat per qualsevol tipus de terreny– arriba el torn de la més innovadora, compacta i versàtil entre totes les que llueixen aquestes sigles tan representatives. Respon a la denominació G 650 GS i es tracta d'una trail de gran lògica de funcionament i adaptada per satisfer un ampli ventall de públic, essent fins i tot molt indicada per al públic femení.

Però quan ens referim a l'adaptació hem de deixar clar que no es limita a la relació entre la persona i la màquina –dominar-la i sentir-se a gust amb ella–, sinó que també es pot aplicar a altres apartats. Per exemple, que estèticament s'adiu perfectament amb els nous temps. Amb una imatge atemporal i de gran dinamisme, esdevé una trail de formes asimètriques, no exempta de tocs futuristes i que, a més, es permet fer l'ullet a la història en exhibir unes tonalitats i serigrafia gairebé clavades a les de la mítica R 80 G/S, la primera d'aquesta sèrie que BMW va crear i amb la qual va aconseguir notables èxits esportius.

La G 650 GS manifesta els seus valors amb independència de quin sigui el terreny sobre el qual es mou. El format compacte de la carrosseria la fa ser àgil. La posició de conducció ha estat ben estudiada i resulta agradable. I el xassís tubular de doble biga, fabricat amb acer d'alta resistència, ha estat especialment desenvolupat per a una conducció ideal sobre l'asfalt. Però, tot i l'especialització de funcionament sobre aquest tipus de superfície, aquesta BMW respon als principis de les sigles GS amb certs tocs off road propiciats sobretot pel considerable recorregut de les robustes suspensions i l'excel·lent rigidesa a la torsió del xassís. Aquesta dualitat de funcionament fa que la G 650 GS sigui una moto ideal per a tot tipus de situacions i esdevingui una màquina de diversió per a qualsevol persona. En durabilitat, maniobrabilitat i rigidesa ofereix el millor de les motos de muntanya, actius que combina amb les prestacions pròpies de les motos per a l'asfalt pel que fa a comoditat, efectivitat, rapidesa i finesa de funcionament.

MOTOR:
Monocilíndric. 652 cc. 4 temps.
POTÈNCIA:
48 CV a 6.500 rpm.
PARELL:
60 Nm a 5.000.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica.
ENGEGADA:
Elèctrica.
CANVI:
Manual, cinc marxes.
XASSÍS:
Doble biga d'acer.
SUSPENSIONS:
Forquilla convencional de 41 mm/Monoamortidor.
LLARGADA:
2,165 m.
ALTURA DEL SEIENT:
De 0,750 a 0,820 m.
PES:
192 kg.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.