Canals

Tota una moto sota el camuflatge d'escúter

La Integra és un dels models de Honda més revolucionaris dels últims temps, ja que conjunta el bo i millor dels maxiescúters amb l'agilitat i precisió pròpies de les actuals «naked» d'alta cilindrada. Arribarà el mes de febrer

Obra de Masanori Aoki, un dels enginyers més representatius de Honda, amb creacions tan revolucionàries com les XLV 700R, NSR de 2 temps o les mítiques CBR i Goldwing, aquest producte està predestinat a marcar un abans i un després en el món de les dues rodes. Una moto tan pràctica en el dia a dia com divertida i viatgera els caps de setmana. Emparada sota un nom que ja ho diu tot, la Integra fusiona en un sol cos la protecció aerodinàmica, la comoditat i versatilitat d'un maxiescúter i l'agilitat, prestacions i precisió de conducció d'una naked d'alta cilindrada. Un innovador producte total, tecnològicament avançat, divertit de conduir i segur en totes condicions.

Igual que salta a la vista que el frontal prové d'un maxiescúter, a la zona central es percep perfectament la unió entre els dos mons que fonamenten la Integra, amb un seient de doble altura força ampli i un pràctic recolzament lumbar, un cofre on hi cap un casc de tipus jet i la plataforma per als peus dividida, per col·locar les cames cap endavant, en posició relaxada, o bé cap enrere, amb els genolls ben flexionats, per practicar una conducció més esportiva. La zona posterior, rematada amb la part final punxeguda, elevada i estreta, harmonitza i dignifica la vessant esportiva de la conducció que possibilita aquesta moto escúter.

La Honda Integra té una part de cicle de gran estabilitat, la qual genera una confiança molt elevada. Els artífexs són el xassís de tub d'acer amb la massa molt ben centralitzada, les suspensions calcades de les d'una moto convencional –forquilla de 41 mm al davant i monoamortidor amb sistema de bieletes al darrere– i rodes de diàmetre notable, amb llandes de 17 polzades i pneumàtics d'una amplada més que correcta.

El motor és totalment nou i específic per a aquest model. Un bicilíndric de 670 cc, refrigerat per aigua i angulat a 270 graus, per obtenir empenta màxima i nivell d'utilització òptim a règims baixos i mitjans, els més freqüents. És auster en consum de gasolina, molt respectuós amb el medi ambient i inclou la segona generació de transmissió de doble embragatge (DCT) que passa de mode seqüencial a automàtic en el moment de l'acceleració i així proporciona la màxima efectivitat durant el canvi de marxes.

MOTOR:
Bicilíndric. 670 cc. 4 temps.
POTÈNCIA:
51,8 i 47,6 CV a 6.250 rpm.
PARELL:
62 i 60 Nm a 4.750 rpm.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica PGM-FI.
ENGEGADA:
Elèctrica.
CANVI:
Doble embragatge. 6 marxes.
XASSÍS:
En forma de diamant. Tubs d'acer.
DISTÀNCIA ENTRE EIXOS:
1,525 m.
ALTURA DEL SEIENT:
0,790 m.
PES:
238 kg.
WEB:

Dues cares ben diferenciades

És una moto o un escúter? Amb aquesta senzilla pregunta es resumeix perfectament el que ofereix la Honda Integra. Fixeu-vos, però, que l'acabem de qualificar amb el gènere femení, és a dir, com a moto. Això sí, amb resolutiu comportament, còmoda posició de conducció, notable protecció aerodinàmica i correcta capacitat de càrrega com a atributs afegits. Amb només uns quilòmetres n'hi ha prou per adonar-se que té una agilitat bastant bona, estabilitat magnífica i maniobrabilitat i pas per corba gairebé com les d'una moto convencional. Fins i tot diríem que en conducció esportiva moltes quedarien al darrere de la Integra. Transmet molta seguretat, frena amb força i efectivitat, absorbeix amb gran eficàcia les irregularitats, i el canvi seqüencial en mode esportiu és una opció ideal per a qui busca esbargir-se i gaudir de la conducció en una carretera revirada, tant li fa sol com acompanyat.

Mateix motor i dues potències

Honda ha decidit diversificar en dos graus de potència la gamma de la Integra al mercat estatal. La superior permet disposar de 51,8 CV a 6.250 rpm, mentre que l'altra, enfocada clarament als posseïdors del permís de conduir A2, entrega 47,6 CV exactament en el mateix règim. Lògicament, el parell disponible també varia.

Bona varietat d'opcions

La Honda Integra permet triar entre quatre colors de carrosseria: negre, blanc, blau i vermell. I per personalitzar-la segons les conveniències, hi ha una interessant llista d'opcions, com ara les maletes laterals de 29 litres, el deflector de vent per a les cames, els escalfadors de punys i l'alarma antirobatori.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.